Ebook vs Έντυπο βιβλίο

(Προέλευση φωτογραφίας: Shutterstock.com)

Γράφει η Κυριακή Γανίτη
Ebook vs Έντυπο βιβλίο

Μία σύγχρονη τάση της εποχής που αφορά άμεσα τον χώρο της λογοτεχνίας είναι η εμφάνιση των ebooks στην καθημερινότητα πολλών βιβλιόφιλων. Δεν σας το κρύβω πως κι εγώ, κατά καιρούς, έχω διαβάσει αρκετά ebooks, μα για διάφορους λόγους δεν αποτελούν την πρώτη μου επιλογή. Για να μην παρεξηγηθώ, να πω πως δεν είμαι εναντίον της ύπαρξής των, ούτε τα σνομπάρω, αλλά -ένεκα των υψηλών βαθμών μυωπίας μου- με δυσκολεύει η ανάγνωσή τους. Μα, καλύτερα, ας επανέλθω σε αυτό που έχω θέσει ως κύριο θέμα του σημερινού μου άρθρου.

''Ebook vs Έντυπο βιβλίο''
Όσο παράξενο κι αν μας ακούγεται όλο αυτό, δεν παύει να είναι πραγματικότητα. Τα ebooks, καλώς ή κακώς, έχουν ''εισβάλει'' στην ζωή μας, παραγκωνίζοντας σιγά-σιγά τα έντυπα βιβλία. Εφαρμογές στα κινητά, τους υπολογιστές, ακόμη καί στα tablets μας επιτρέπουν, όχι μόνο να διαβάζουμε όποιο βιβλίο επιθυμούμε εκείνη την στιγμή, αλλά καί να το ακούμε! Κακά τα ψέματα, δεν πρέπει να δαιμονοποιούμε τα ebooks, καθώς έχουν προκύψει καί αρκετά πλεονεκτήματα από την ύπαρξή τους. Για παράδειγμα, βοηθούν ανθρώπους με προβλήματα όρασης να ακούσουν τα αγαπημένα τους βιβλία, κοστίζουν λιγότερο σε σχέση με ένα έντυπο βιβλίο (οι τιμές των οποίων -σε αρκετές περιπτώσεις- έχουν φτάσει στα ύψη!), δεν πιάνουν χώρο στην βιβλιοθήκη μας, οπότε μας επιτρέπουν να έχουμε ακόμα περισσότερα βιβλία.

Καί από την άλλη μεριά, τί θα γίνει αν επικρατήσουν παντελώς τα ebooks έναντι των έντυπων βιβλίων; Θα πάψουν να εκδίδονται έντυπα βιβλία; Άν το καλοσκεφτούμε, ένα τέτοιο πιθανό σενάριο θα έχει σίγουρα κάποια αρνητικά αποτελέσματα. Εκτός του ότι θα χάσουμε αυτήν την φυσική επαφή με τα βιβλία -η οποία αρχικά μας έκανε να τα αγαπήσουμε- θα χαθούν καί διάφορες θέσεις εργασίας. Θα μειωθούν οι χώροι που πωλούν βιβλία. Θα χαθεί όλη αυτή η μαγεία καί η αίσθηση που γεννάται από την σχέση μας με εκείνα. Συμπέρασμα; Θα πρέπει να υπάρχει μία ισορροπία ανάμεσα σε αυτά τα δύο. Κι αναλόγως με τις προσωπικές ανάγκες του/της κάθε αναγνώστη/στριας, να γίνεται η όποια επιλογή μεταξύ των δύο.

Ποια η δική σας άποψη; Τί προτιμάτε; Ebooks, ή, έντυπα βιβλία; Εγώ πάντως δεν αλλάζω με τίποτα τα έντυπα βιβλία!

Τα σχόλια σας πάντα ευπρόσδεκτα κάτω από το άρθρο!









Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ας μιλήσουμε για ''likes'' & ''followers''...

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Ιορδάνα (Δανάη) Στεργίου

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Λάζαρο Μωυσίδη

Η ευτυχία της ανυπαρξίας

Όνειρα στη θερμάστρα