Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Γρηγορία Σαργιώτη


Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑ ΣΑΡΓΙΩΤΗ

Οι δημιουργοί συστήνονται...κι ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Γρηγορία Σαργιώτη

Γράφει η Γρηγορία Σαργιώτη

Χαίρετε!
Επιτρέψτε μου να συστηθώ. Είμαι η Γρηγορία Σαργιώτη και κατάγομαι από τα Τρίκαλα της Θεσσαλίας, στα οποία έζησα έως τα δεκαοκτώ μου χρόνια. Είμαι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ, απόφοιτος του Βυζαντινού-Νεοελληνικού τμήματος. Το μαγευτικό ταξίδι της συγγραφής ξεκίνησε για μένα πριν από 15 περίπου χρόνια, όταν αυθόρμητα και αβίαστα άρχισα να εκφράζομαι μέσω του ποιητικού λόγου. Συνέβη ότι βιώματα, εμπειρίες, συναισθήματα, μνήμες γνώσεις, συσσωρευμένα με την πάροδο του χρόνου και συνωθούμενα, ήταν πλέον ώριμα να εκδηλωθούν. Ήταν σαν ένας κρουνός νερού που άρχισε να ξεχειλίζει αβίαστα. Το αποτέλεσμα ήταν ότι έκτοτε έχουν εκδοθεί έως τώρα τέσσερις ποιητικές μου συλλογές, με πρώτη την "Ιεροτελεστία των τεσσάρων εποχών" από τις εκδόσεις Πηγή, κατόπιν οι "Αλληγορίες Ως εν εσόπτρω" από τις εκδόσεις Ανάτυπο, μετά οι "Ωδές και σπονδές στην Ομορφιά" από τις εκδόσεις Υδρόγειος, και τέλος το "Θαλασσινό μονόπρακτο στο Αιγαίο" από τις εκδόσεις Ελκυστής.  Τις ποιητικές μου συλλογές τις υπογράφω με το ψευδώνυμο Πασχαλία Αστερινού. Μεμονωμένα ποιήματα που περιλαμβάνονται σε αυτές τις ποιητικές συλλογές έχουν βραβευτεί κατά καιρούς, σε ποιητικούς διαγωνισμούς. 

Λατρεύω τη φύση και προπαντός τη θάλασσα, στοιχεία που συνθέτουν τις πηγές της έμπνευσής μου. Αυτά είναι για μένα οικείος χώρος, παρά μια πόλη λ.χ. με όλα τα παρεπόμενά της, αρνητικά δυστυχώς, (κυκλοφοριακό χάος, μόλυνση του περιβάλλοντος, μαζοποίηση των ανθρώπων, υποβάθμιση ποιότητας ζωής, εγκληματικότητα, και πλείστα όσα άλλα...) Και στις τέσσερις ποιητικές μου συλλογές προτάσσονται μικρά εισαγωγικά σημειώματα, τα οποία είναι ενδεικτικά και διασαφηνιστικά του είδους του ποιητικού λόγου που αρθρώνω. Το μήνυμα που θέλω να περάσω με την ποίησή μου στο αναγνωστικό κοινό είναι πως αν δεν στραφούμε εγκαίρως αγαπητικά προς τη Φύση, αντλώντας από αυτή δυνάμεις για συνέχιση ποιοτικής ζωής, η καταστροφική πορεία του ανθρώπου στον πλανήτη, θα είναι μη αναστρέψιμη. 
      
Παράλληλα με την ποίηση, ξεκίνησα αρχικά ερασιτεχνικά, να ασχολούμαι με το έργο του αγαπημένου μου συγγραφέα, του μεγάλου Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Διαπιστώνοντας με λύπη το πόσο δύσκολο έως ακατόρθωτο, είναι πλέον να διαβαστεί ο εθνικός μας διηγηματογράφος στην καθαρεύουσα γλώσσα από τους νέους ανθρώπους, άρχισα να μεταφράζω κάποια επιλεγμένα από εμένα διηγήματά του στη νέα ελληνική, καθώς έχω αφιερώσει χρόνια από τη ζωή μου στη μελέτη και τη σπουδή των σωστών νέων ελληνικών. Το να μένει απροσπέλαστος και τελικά αδιάβαστος ο ταπεινός Σκιαθίτης, λόγω του γλωσσικού σκοπέλου, είναι κάτι που με πληγώνει βαθύτατα, καθώς θεωρώ ότι υπάρχει εν δυνάμει, πολύς πλούτος νοημάτων στο έργο του, που αξίζει να το διερευνήσουν οι νέοι άνθρωποι, για τη σωστή αυτογνωσία τους ως άνθρωποι και κυρίως ως Έλληνες. Αποτέλεσμα όλης αυτής της διεργασίας ήταν η έκδοση της τρίτομης μελέτης με τον τίτλο "Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη Αριστουργηματικά Ανάλεκτα" από τις εκδόσεις Άλλωστε  Locous. Πρόκειται για την παράθεση 12 διηγημάτων (από τέσσερα σε κάθε τόμο), με παράθεση του πρωτότυπου κειμένου φυσικά, και παράλληλη μετάφραση στη νέα ελληνική ως εναλλακτική πρόταση ανάγνωσης. Επίσης, για το κάθε διήγημα παρατίθενται σχόλια και αναλύσεις, με προεκτάσεις ερμηνευτικών προσπαθειών. Προτάσσεται εκτενής εισαγωγή, υπάρχει βιβλιογραφία, ευρετήριο εννοιών και ονομάτων, καθώς και το απαραίτητο γλωσσάρι. Το έργο αυτό βραβεύτηκε από τον ΕΠΟΚ, ως το καλύτερο βιβλίο της παρελθούσης χρονιάς (2022). 

Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μου με τον εθνικό μας συγγραφέα, ήδη βρίσκεται στην τελική φάση της έκδοσης η νέα μελέτη μου επάνω στο δεύτερο κατά σειρά μυθιστόρημά του, τους "Εμπόρους των Εθνών". Και γι' αυτό το έργο ακολουθήθηκε η ίδια οδός εργασίας, όπως και στο πρώτο βιβλίο. Δηλαδή εισαγωγή, πρωτότυπο κείμενο με παράλληλη μετάφραση και εκτενής και αναλυτικός σχολιασμός όλων των νοηματικών παραμέτρων του έργου. Το νέο αυτό βιβλίο θα εκδοθεί από τις εκδόσεις Ανάτυπο. 

Στόχος μου και ευγενής φιλοδοξία είναι να κάνω προσιτό τον εθνικό μας συγγραφέα σε όσο γίνεται περισσότερους ανθρώπους, με ιδιαίτερη έμφαση στους νέους. Επιθυμία μου είναι η νέα γενιά να αγαπήσει τον Παπαδιαμάντη με την θέρμη που τον αγαπήσαμε και τον αγκαλιάσαμε εμείς, οι κάπως μεγαλύτεροι, και αυτοί με τη σειρά τους, να τον μεταλαμπαδεύσουν στις επόμενες γενιές των Ελλήνων. Θα εργαστώ επιμελώς και με ζήλο, ώστε να συμβάλλω, με τις ταπεινές μου δυνάμεις σε αυτό τον σκοπό. 

Η συγγραφή για μένα, είτε ως ποιητικός λόγος, είτε ως σοβαρή μελέτη, είναι τρόπος και στάση ζωής. Αν στερηθώ το γράψιμο και το διάβασμα, θα πάψω να ζω. Τα βιβλία είναι το μεγάλο πάθος μου παιδιόθεν. Συστήνω τα βιβλία γενικώς, σε όλους. 
                                                    
Σας ευχαριστώ από καρδιάς, για την ευγένειά σας, να με ακούσετε!
                                                                                          
Γρηγορία Σαργιώτη. 

Το βιβλίο ''Θαλασσινό μονόπρακτο στο Αιγαίο" κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ελκυστής.


Την ευχαριστώ πολύ!!!

Με εκτίμηση,

Κυριακή Γανίτη από το blog Vivliovamon





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ας μιλήσουμε για ''likes'' & ''followers''...

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Ιορδάνα (Δανάη) Στεργίου

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Λάζαρο Μωυσίδη

Η ευτυχία της ανυπαρξίας

Όνειρα στη θερμάστρα