Διαβάζοντας μόνο ένα βιβλίο ενός/μίας συγγραφέα/έως...


(Προέλευση φωτογραφίας: Shutterstock.com)

Γράφει η Κυριακή Γανίτη

Διαβάζοντας μόνο ένα βιβλίο ενός/μίας συγγραφέα/έως...

Καθ΄όλη την διάρκεια της χρονιάς περνάνε πολλά βιβλία από τα χέρια μου. Κάποια ανήκουν σε συγγραφείς που έχω ξαναδιαβάσει δικά τους έργα καί κάποια σε συγγραφείς που γίνονται η αφορμή για την πρώτη γνωριμία με την πένα τους. Πολλές φορές μου έχει τύχει να διαβάσω ένα βιβλίο, το οποίο να μου έχει αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις, αλλά να μην διαβάσω κάποιο επόμενο του/της ίδιου/ας συγγραφέα/έως. Όχι, δεν είναι θέμα σνομπισμού! Σε καμία περίπτωση. Απλώς, για χίλιους δύο λόγους όπως είναι η μικρή οικονομική δυνατότητα για αγορά όλων των βιβλίων που κυκλοφορούν, ή, η έλλειψη χρόνου, να μην δύναμαι να διαβάσω όλα τα βιβλία. Ακόμη καί συγγραφέων που εκτιμώ τον τρόπο γραφής τους! Σε πόσους καί πόσες δεν έχει συμβεί αυτό; 

Γιατί, όμως, υπάρχουν περιπτώσεις -ευτυχώς ελάχιστες- συγγραφέων που μας κάνουν να νιώθουμε σαν να έχουμε διαπράξει κάποιο έγκλημα;

Με ποιο δικαίωμα ένας/μία συγγραφέας μπορεί να μας ζητήσει τον λόγο που δεν διαβάσαμε επόμενο έργο του/της, από την στιγμή που μείναμε ικανοποιημένοι/ες από εκείνο που είχαμε διαβάσει στο παρελθόν;

Με ποιο δικαίωμα ένας/μία συγγραφέας μπορεί να θεωρήσει καί να διαλαλεί πως η λίστα, με τα βιβλία που αγαπήσαμε καί ξεχωρίσαμε την εκάστοτε χρονιά που ολοκληρώνεται, είναι παντελώς άκυρη επειδή δεν περιέχει μέσα ένα δικό του/της βιβλίο; 

Το γεγονός πως ένας/μία συγγραφέας είχε όλη την καλή πρόθεση (τουλάχιστον αυτό θέλω να πιστεύω) να μας στείλει ως δώρο το βιβλίο του/της (εννοείται πως δεν το έχουμε ζητήσει, αλλά από μόνος/η του/της μας προσέγγισε καί μας το πρότεινε) σε καμία περίπτωση δεν συνεπάγεται πως πρέπει σώνει καί ντε να αγοράσουμε καί να διαβάσουμε επόμενο έργο του/της. Αυτό είναι κάτι ανεξάρτητο. Η όποια υποχρέωση -εντός κι εκτός εισαγωγικών- προς το πρόσωπό του/της τελειώνει με την ανάρτηση της άποψης/κριτικής μας στο προφίλ, ή, στο blog μας. 

Καί όχι δεν ξύπνησα ένα πρωϊ καί δεν είχα κάτι άλλο να κάνω καί έγραψα το συγκεκριμένο άρθρο, αλλά μέσω αυτού μοιράζομαι μαζί σας (σε πιο ήπιο τόνο) μία κάκιστη προγενέστερη εμπειρία μου με έναν/μία συγγραφέα (δεν θα αποκαλύψω αν ήταν άνδρας, ή, γυναίκα) καί τον απαράδεκτο τρόπο που μου μίλησε (σε προσωπική συνομιλία στο messenger) κατηγορώντας με, εμμέσως πλην σαφώς, για όλα τα παραπάνω! Ναι, βλέπετε επιθυμούσε να κάνει κουμάντο καί στο πορτοφόλι μου σχετικά με τα ποια/πόσα βιβλία αγοράζω μέσα στην χρονιά (εννοείται πως σύμφωνα με εκείνον/η έπρεπε οπωσδήποτε να αγοράσω τα δικά του/της)! Α, μην ξεχάσω! Σε αυτά πρόσθεσε καί την κατηγορία για αναξιοπιστία καί αντιεπαγγελματισμό! Ναι, σύμφωνα με εκείνον/η ''πάσχω'' κι από αυτά καί είμαι ανίκανη να έχω συνεργασίες!

Άν άλλαξα γνώμη για το βιβλίο του/της; Σαφέστατα κι όχι! Έχω μάθει να διαχωρίζω έναν/μία συγγραφέα καί τον χαρακτήρα του/της από τα έργα του/της... 
Άν θα διάβαζα, μελλοντικά, επόμενο έργο του/της; Για να είμαι ειλικρινής, αν με ενδιέφερε ως είδος καί η ιστορία του, γιατί όχι; Δεν έχω κάποιο τέτοιο πρόβλημα. 
Άν θα αναρτούσα την άποψη/κριτική μου γι'αυτό στο blog; Όχι, δεν θα το έκανα. Σε αυτό είμαι απόλυτη!

Τα σχόλια σας πάντα ευπρόσδεκτα κάτω από το άρθρο!





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ας μιλήσουμε για ''likes'' & ''followers''...

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Ιορδάνα (Δανάη) Στεργίου

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Λάζαρο Μωυσίδη

Η ευτυχία της ανυπαρξίας

Όνειρα στη θερμάστρα