Συνέντευξη με τη συγγραφέα Ευτυχία Δοβλέτογλου


Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΕΥΤΥΧΙΑ ΔΟΒΛΕΤΟΓΛΟΥ

Γράφει η Κυριακή Γανίτη

   Σημερινή μου καλεσμένη στην στήλη των συνεντεύξεων η συγγραφέας Ευτυχία Δοβλέτογλου. Την ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο καί τις απαντήσεις της. Από τις εκδόσεις Φύλατος κυκλοφορεί το νέο της βιβλίο με τίτλο ''Στη Σεούλ''. Της εύχομαι να είναι καλοτάξιδο. Για όσους/ες επιθυμούν να το διαβάσουν,μπορούν να το προμηθευτούν είτε από το επίσημο site του εκδοτικού,είτε από κάποιο βιβλιοπωλείο.


Για να δούμε τι μοιράστηκε μαζί μας...

ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Φύλατος το νέο σας βιβλίο με τίτλο ‘’Στη Σεούλ’’. Να είναι καλοτάξιδο. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια γι’αυτό;

Ε.Δ. Αρχικά, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη φιλοξενία και κατά δεύτερον να ευχαριστήσω τις Εκδόσεις Φυλάτος που εμπιστεύτηκαν το βιβλίο μου. Το βιβλίο “Στη Σεούλ” τοποθετείται σε Θεσσαλονίκη, Σεούλ και Λονδίνο. Είναι ένα σύγχρονο ρομάντζο ανάμεσα σε μια Ελληνίδα δημοσιογράφο και έναν Νοτιοκορεάτη καλλιτέχνη που συναντιούνται επεισοδιακά στο Λονδίνο, αλλά η συνάντηση αυτή δεν έμελλε να ήταν η τελευταία τους. Το βιβλίο είναι ρομαντικό, κωμικό και εμπεριέχει λίγα στοιχεία δράσης, ταξιδεύοντάς μας σε όμορφα μέρη. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Με ποιoν τρόπο ‘’εισχώρησε’’ η συγγραφή στη ζωή σας;

Ε.Δ. Από μικρή αγαπούσα να διαβάζω βιβλία και υποσυνείδητα έγραφα τις εμπειρίες μου σε ένα ημερολόγιο χωρίς να δίνω ιδιαίτερη προσοχή, αφού όλα τα κορίτσια τότε είχαμε το δικό μας ημερολογιο με την κλειδαριά και το κλειδάκι που κρύβαμε για να μη πέσει στα χέρια κάποιου που δεν θέλαμε. Την πρώτη σκέψη για να γράψω ένα βιβλίο σε πειραματικό στάδιο και να ακολουθήσουν άλλα τόσα στη συνέχεια μου την έδωσε η καθηγήτρια Νέων Ελληνικών στο Λύκειο που πήγαινα, κ. Μπάκου, η οποία ενίσχυσε το ταλέντο που είδε ότι είχα και μου έδωσε την ώθηση να κάνω τις σκέψεις μου μια ολοκληρωμένη ιστορία. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 3: Ποια η πηγή έμπνευσης της συγκριμένης ιστορίας;

Ε.Δ. Σκέφτηκα πως όλοι θέλουμε να χαρούμε και θέλοντας να δώσω λίγη χαρά στον αναγνώστη έγραψα τη συγκεκριμένη ιστορία που είναι μυθοπλασία και έχει κωμικά στοιχεία. Η έμπνευση είναι πηγαία, μιας και είναι κάτι που βγαίνει από μέσα μου αυθόρμητα και για το συγκεκριμένο βιβλίο έμπνευσή μου ήταν η αγάπη μου για την Νότια Κορέα. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 4: Πόσος χρόνος χρειάστηκε για να ολοκληρώσετε την συγγραφή του βιβλίου; Καί πόσο διήρκησε η έρευνα για τη συλλογή πληροφοριών;

Ε.Δ. Η αναζήτηση πληροφοριών και η επικοινωνία με επαγγελματίες που με ενημέρωσαν για τις εξελίξεις στον εκάστοτε χώρο, κράτησε περισσότερους μήνες σε σχέση με τη συγγραφή. Ήταν δυσκολότερη η συλλογή πληροφοριών γιατί ήθελα να διασταυρώσω την κάθε πληροφορία και να είμαι απόλυτα σίγουρη ότι ήταν σωστή. Έτσι, το βιβλίο μου για να ολοκληρωθεί χρειάστηκε περίπου ένας χρόνος.

ΕΡΩΤΗΣΗ 5: Τί θα επιθυμούσατε να κρατήσει το αναγνωστικό κοινό από τις ιστορίες των ηρώων σας;

Ε.Δ. Το μυθιστόρημα “Στη Σεούλ” είναι ανάλαφρο και ρομαντικό, αλλά και πάλι μεταφέρει μηνύματα που μπορούν να μας εξελίξουν ως προσωπικότητες. Δίνει μηνύματα ενθάρρυνσης για να πιστέψουμε στον εαυτό μας και πως ποτέ δεν είναι αργά για να πεις κάτι που σε βασανίζει. Επίσης, αυτό που θα ήθελα να κρατήσει ο αναγνώστης είναι πως χρειάζεται να παλεύουμε για κάτι που θέλουμε, πάντα στα όρια του επιτρεπτού και το ευχάριστο ύφος του βιβλίου εύχομαι να τους έκανε να ξεχάσουν για λίγο τα προβλήματά ή τις ανησυχίες τους και να ταξιδέψουν μέσα από τις περιγραφές που έδωσα στη Σεούλ. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 6: Έχετε ξεκινήσει να γράφετε το επόμενο βιβλίο σας; Αν ναι,μπορείτε να μας πείτε δύο λόγια; Σε ποιο λογοτεχνικό είδος θα ανήκει;

Ε.Δ. Έχω ήδη ολοκληρώσει το καινούριο μου μυθιστόρημα, το οποίο είναι μια ευχάριστη ιστορία που ανήκει στο είδος του ρομαντικού, κωμικού με κοινωνικές προεκτάσεις και τώρα είμαι στο στάδιο της επιμέλειας, ένα βήμα δηλαδή πριν το παραδώσω προς αξιολόγηση. Είμαι σίγουρη ότι θα είναι το καλύτερο αξεσουάρ που δεν πρέπει να λείπει από τη τσάντα σας στις καλοκαιρινές σας διακοπές. Δυστυχώς, δεν μπορώ να πω κάτι παραπάνω. 

EΡΩΤΗΣΗ 7: Σαν αναγνώστρια,τί είδους βιβλία προτιμάτε να διαβάζετε;

Ε.Δ. Οι προτιμήσεις μου έχουν αλλάξει με τον καιρό. Παλιά προτιμούσα τα αστυνομικά, αλλά τελευταία είδα ότι έγιναν πολύ βίαια και μου άφησαν πικρή γεύση. Έτσι, σταμάτησα να αγοράζω βιβλία αυτού του είδους και έχω στραφεί στα ρομαντικά, κοινωνικά, κωμικά, ιστορικά, εποχής. Γενικά, μου αρέσουν τα περισσότερα, αν όχι όλα τα είδη, αρκεί να έχουν καλή ιστορία. Το πρώτο μυθιστόρημα που διάβασα μέσα σε δυο μέρες και αγάπησα ήταν “Οι Μικρές Κυρίες”, ένα εξαιρετικό βιβλίο που δανείστηκα από τη βιβλιοθήκη του σχολείου.

ΕΡΩΤΗΣΗ 8: Πόσο εύκολα,ή,δύσκολα αποδέχεται το αναγνωστικό κοινό στην χώρα μας τους νεότερους συγγραφείς;

Ε.Δ. Δνε πιστεύω ότι δυσκολεύεται το αναγνωστικό κοινό να αγκαλιάσει έναν νέο συγγραφέα. Ο αναγνώστης είναι έτοιμος να διαβάσει μια ιστορία που θα τραβήξει την προσοχή του, αρκεί ο συγγραφέας να βρει το κοινό του. Για να βρει όμως το κοινό του, χρειάζεται να υπάρξει καλή προώθηση του ιδίου και του βιβλίου. Αν δεν γίνουν συντονισμένες προσπάθειες για να συναντήσει το βιβλίο τον αναγνώστη, δυστυχώς μπορεί ένα καλό βιβλίο να χαθεί. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 9: Ποιo το όραμά σας ως συγγραφέας;

Ε.Δ. Θέλω μέσα από κάθε βιβλίο να δίνω μηνύματα ζωής και χαίρομαι που οι αναγνώστες επικοινωνούν μαζί μου και μου λένε ότι ταυτίστηκαν με τους ήρωες των βιβλίων μου, πως μια σκηνή που περιέγραψα θύμισε μια στιγμή που έζησαν κάποτε στη ζωή τους ή πως το βιβλίο μου έδωσε κουράγιο και χαρά σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν ασθένειες. Είναι ανεκτίμητη η αξία να λαμβάνεις μήνυμα από έναν αναγνώστη και να σου λέει ότι απόλαυσε το βιβλίο ή ότι δεν μπορούσε να το αφήσει από τα χέρια του. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 10: Τέλος,τί θα λέγατε στους νέους που θέλουν να ασχοληθούν με την συγγραφή;

Ε.Δ. Θα πω ότι έκανα κι εγώ η ίδια πριν ξεκινήσω να γράφω. Να διαβάζουν πολλά βιβλία και όταν νιώσουν το κάλεσμα, να το κάνουν και να κατοχυρώσουν τα πνευματικά δικαιώματα της ιστορίας. Δεν είναι κακό να γράψετε βιβλία και να μην βρείτε εκδότη. Αν γίνει αυτό κάντε το αυτοέκδοση δωρεάν σε κάποιο σάιτ, δίνοντας το δωρεάν για να πει ο κόσμος τη γνώμη του ή να το δώσει στη δημοτική βιβλιοθήκη της γειτονιάς, ώστε να προσεγγίσει περισσότερο κόσμο που θα πει αμερόληπτα τη γνώμη του χωρίς να τον ξέρει και όλα τα άλλα έρχονται μόνα τους. 

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας καί τις απαντήσεις σας.
Με εκτίμηση,Κυριακή Γανίτη από το blog Vivliovamon

Διαβάστε εδώ την κριτική μου για το βιβλίο: https://vivliovamon.blogspot.com/2022/03/blog-post_7.html










                                                 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φλόγες στα Κύματα

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Γιώργο Ζάννο

ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΑΖΙ ΠΛΗΓΩΝΕΙ

Ευχές για Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση!!!

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΠΙ ΔΕΚΑ