Συνέντευξη με τη συγγραφέα Βασιλική Αποστολοπούλου-Αναστασίου


Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΥ-ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ

Γράφει η Κυριακή Γανίτη

  Σημερινή μου καλεσμένη στην στήλη των συνεντεύξεων η συγγραφέας Βασιλική Αποστολοπούλου-Αναστασίου. Την ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο καί τις απαντήσεις της. Από τις εκδόσεις Ελκυστής κυκλοφορεί η νέα της νουβέλα με τίτλο ''Ολίβια το κορίτσι του φάρου". Της εύχομαι να είναι καλοτάξιδη. Για όσους/ες επιθυμούν να τη διαβάσουν,μπορούν να τη προμηθευτούν από κάποιο βιβλιοπωλείο,είτε από το επίσημο site του εκδοτικού.


  Για να δούμε τι μοιράστηκε μαζί μας...  

ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ελκυστής η νέα σας νουβέλα με τίτλο ‘’Ολίβια το κορίτσι του φάρου’’. Να είναι καλοτάξιδη. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια γι’αυτή;

Β.Α. Αφού σας ευχαριστήσω θερμά για τις ευχές σας, θα σας παραπέμψω στο οπισθόφυλλο του βιβλίου, που θεωρώ ότι απαντά ολοκληρωμένα στο ερώτημά σας.

«Ένας φάρος στην κορυφή του λόφου, στην εμπασιά του λιμανιού, που κρατάει για χρόνια καλά κρυμμένα μυστικά.
Ένας γερο-φαροφύλακας που έχει για μόνη συντροφιά τα πλοία που διαβαίνουν, τα γλαροπούλια και τις αναμνήσεις του. 
Ένα εικοσάχρονο κορίτσι που αφήνει την εγγλέζικη καταχνιά για να βρει τις ρίζες του στο εκτυφλωτικό αιγαιοπελαγίτικο φως.
Η Ολίβια ψάχνει το δικό της Άγιο Δισκοπότηρο σ’ ένα πανέμορφο κυκλαδονήσι - και τα κλειδιά σε τούτη την αναζήτηση τα κρατάει ο Μαθιός… ο Μαθιός κι η Μαρουσώ. 
Άραγε θα μπορέσει να τα αποκτήσει για να ανοίξει το σεντούκι των κρυμμένων μυστικών;»

ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Με ποιον τρόπο εισχώρησε η συγγραφή στη ζωή σας;

Β.Α. Γνώρισα την μοναδική ελληνική μας γλώσσα από πολύ μικρή, έμαθα γραφή και ανάγνωση από 3 ετών μιας και υπήρξα κόρη δασκάλων, και αγάπησα βαθιά και την γλώσσα μας και το καλό βιβλίο. Έχοντας διαβάσει αμέτρητα  λογοτεχνικά έργα, διαπίστωσα κάποια στιγμή ότι διάβαζα σαν «συγγραφέας» παρεμβαίνοντας και τροποποιώντας το κείμενο σύμφωνα με την δική μου οπτική - έτσι αποφάσισα να περάσω από την ανάγνωση στην συγγραφή.

ΕΡΩΤΗΣΗ 3: Ποια η πηγή έμπνευσης της ιστορίας της νουβέλας σας ‘’ Ολίβια το κορίτσι του φάρου’’;

Β.Α. Η ιστορία διαδραματίζεται σε συγκεκριμένο φάρο, εκείνον που βρίσκεται στην είσοδο του λιμανιού του Γαυρίου στην Άνδρο, το νησί που αγάπησα σαν δικό μου εδώ και 20 χρόνια που το επισκεφτήκαμε με τον άντρα μου κι αποφασίσαμε να αποκτήσουμε σπίτι εκεί, πολύ κοντά στον φάρο. Έτσι είχα την ευκαιρία να τον βλέπω καθημερινά, έγινε ο αγαπημένος μου περίπατος, ανέβηκα στον λόφο του, μου είπε τα μυστικά του κι αποφάσισα να τα μοιραστώ με τους φίλους μου αναγνώστες.

ΕΡΩΤΗΣΗ 4: Ποια η συναισθηματική σας φόρτιση κατά τη διάρκεια της συγγραφής;

Β.Α. Η συναισθηματική μου φόρτιση ήταν πολύ μεγάλη. Υπήρξαν στιγμές που οι ήρωες έπαιρναν την υπόθεση στα χέρια τους και εξιστορούσαν την ζωή τους σχεδόν ερήμην μου κι εγώ απλά παρακολουθούσα με συγκίνηση και ένταση συμπάσχοντας με τα δεινά τους κι αγωνιώντας για την έκβαση των γεγονότων. Δεν σας κρύβω πως ακόμη και σήμερα, όταν διαβάζω κάποια αποσπάσματα, νιώθω την ίδια συγκίνηση και σχεδόν βουρκώνω.

ΕΡΩΤΗΣΗ 5: Ποιο το μήνυμα που θα θέλατε να μεταδώσετε στο αναγνωστικό κοινό μέσα από την υπόθεση της νουβέλας;

Β.Α. Η ιστορία της Ολίβιας είναι μια καταγγελία ενάντια στην βία κατά των γυναικών και των παιδιών, μια κραυγή διαμαρτυρίας αλλά και ένας ύμνος στην δύναμη της ανθρώπινης ψυχής, στην αφοσίωση και την αγάπη της μάνας και μια έκφραση απόλυτου σεβασμού στην επιμονή για την πραγμάτωση των προσδοκιών και των οραμάτων μας.

ΕΡΩΤΗΣΗ 6: Έχετε ξεκινήσει να γράφετε το επόμενο βιβλίο σας; Αν ναι,μπορείτε να μας πείτε δύο λόγια; 

Β.Α. Από το 2008, οπότε και ξεκίνησα την συγγραφή του πρώτου μου μυθιστορήματος «Το βαλς μιας ζωής», γράφω συνεχώς. Έχω εκδώσει τρία μυθιστορήματα, τρεις ποιητικές συλλογές, ένα παραμύθι για μεγάλους, δύο συλλογές διηγημάτων και δύο νουβέλες. Τώρα γράφω δύο έργα ταυτόχρονα, δυο νουβέλες, με προσωρινό τίτλο «Με λένε Κική» και «Σαντίγια».

EΡΩΤΗΣΗ 7: Σαν αναγνώστρια,τί είδους βιβλία προτιμάτε να διαβάζετε;

Β.Α. Διαβάζω κατά κύριο λόγο λογοτεχνία με προτίμηση στα έργα με καλά δομημένες υποθέσεις και εμβάθυνση στους χαρακτήρες και την ψυχολογία των ηρώων τους καθώς και ιστορικά μυθιστορήματα.

ΕΡΩΤΗΣΗ 8: Ποιο το όραμά σας ως συγγραφέας;

Β.Α. Έχω την χαρά και την ικανοποίηση να έχουν αγαπηθεί τα έργα μου από μεγάλη μερίδα αναγνωστών, τους οποίους και ευχαριστώ θερμά. Όραμά μου είναι να γίνουν τα πονήματά μου γνωστά σε ευρύτερο αναγνωστικό κοινό και, σε μεγαλύτερη κλίμακα, να αγαπήσει ο κόσμος ακόμη πιο πολύ το καλό ποιοτικό βιβλίο που, πέρα από την απόλαυση της ανάγνωσης, να έχει και κάτι σημαντικό να του προσφέρει.

ΕΡΩΤΗΣΗ 9: Tέλος,ποιο το αγαπημένο σας βιβλίο καί ποιος/α συγγραφέας;

Β.Α. Δύσκολη η απάντηση μιας και είναι πολλοί οι συγγραφείς και πολλά τα βιβλία που έχω αγαπήσει. Εστιάζω κυρίως στους Έλληνες συγγραφείς, επιλέγω να διαβάζω ελληνική λογοτεχνία κατά κύριο λόγο, χωρίς ωστόσο να αποκλείω και ξένα έργα. Αν έπρεπε να αναφέρω κάποια ονόματα, αυτά είναι, από τους παλιούς και διαχρονικούς, ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης και ο Στρατής Μυριβήλης, και από τους νεότερους η Λένα Διβάνη, ο Θοδωρής Παπαθεοδώρου και ο Μιχάλης Μπουναρτζίδης.

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας καί τις απαντήσεις σας.

Με εκτίμηση,Κυριακή Γανίτη από το blog Vivliovamon


Β.Α. Εγώ ευχαριστώ θερμά για την ευκαιρία που μου δώσατε να επικοινωνήσω με τους φίλους του τόσο αξιόλογου και ποιοτικού blog Vivliovamon!
Καλή συνέχεια και να είστε πάντα καλά!

Διαβάστε εδώ την κριτική μου για το βιβλίο: https://vivliovamon.blogspot.com/2022/03/blog-post_11.html











Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φλόγες στα Κύματα

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Γιώργο Ζάννο

ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΑΖΙ ΠΛΗΓΩΝΕΙ

Ευχές για Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση!!!

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΠΙ ΔΕΚΑ