Συνέντευξη με τη συγγραφέα Ιωάννα Χατζηαντωνίου

Γράφει η Κυριακή Γανίτη

  Σημερινή μου καλεσμένη στην στήλη των συνεντεύξεων η συγγραφέας Ιωάννα Χατζηαντωνίου. Την ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο καί τις απαντήσεις της. Από τις εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές κυκλοφορεί το πρώτο της βιβλίο με τίτλο "Η λίμνη της θλίψης''. Της εύχομαι να είναι καλοτάξιδο. Για όσους/ες επιθυμούν να το διαβάσουν,μπορούν να το προμηθευτούν είτε από το επίσημο site του εκδοτικού,είτε από κάποιο βιβλιοπωλείο. 

Για να δούμε τι μοιράστηκε μαζί μας...

ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές το πρώτο σας βιβλίο με τίτλο ‘’Η λίμνη της θλίψης’’. Να είναι καλοτάξιδο. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια γι’αυτό;

Ι.Χ. Αρχικά σας ευχαριστώ πολύ. Είναι ένα βιβλίο που ασχολείται με τις ψυχολογικές μεταπτώσεις του βασικού ήρωα. Στην ζωή του συμβαίνουν αναπάντεχα γεγονότα και όλη η ιστορία είναι μια πάλη με τους δαίμονές του. Μια μάχη με τις τύψεις του. Στόχος του είναι να πετύχει την πολυπόθητη λύτρωση. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη συγγραφή;

Ι.Χ. Ήταν ένα όνειρο που είχα από τα παιδικά μου χρόνια. Ήδη από μικρή έγραφα μικρές ιστορίες και έπειτα εφηβικά στιχάκια στα τετράδια του σχολείου. Έλεγα ότι ήθελα να γίνω συγγραφέας και μου έλεγαν οι δικοί μου ότι πρέπει να σπουδάσω πρώτα. Έτσι αποφάσισα να ασχοληθώ με το δεύτερο μου όνειρο να γίνω ψυχολόγος. Και μέσα από τις σπουδές μου κατάφερα να εξελιχθώ και σαν συγγραφέας. Είναι φανερή η επιρροή της δουλειάς μου στις ιστορίες μου. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 3: Ποια η πηγή έμπνευσης της ιστορίας του βιβλίου σας;

Ι.Χ. Το συγκεκριμένο βιβλίο το εμπνεύστηκα λύνοντας ασκήσεις μαθηματικών. Εκεί που προσπαθούσα να συγκεντρωθώ άρχισα να σκέφτομαι άλλα πράγματα και έτσι ξαφνικά μου ήρθε έμπνευση για το τέλος της ιστορίας. Έτσι στρώθηκα στο γράψιμο της ιστορίας όμως λίγο αργότερα την παράτησα. Το μικρόβιο όμως με έτρωγε και πριν δύο χρόνια έχοντας πλέον τελειώσει την σχολή μου άρχισα να την γράφω από την αρχή. Το μόνο που κράτησα ίδιο ήταν το τέλος. 
Γενικά διαβάζω πολλά βιβλία και όλα μου έχουν αφήσει κάποιο στίγμα. Οπότε μπορώ να πω ότι δεν είναι μια η πηγή της έμπνευσής μου. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 4: Γιατί επιλέξατε να γράψετε ένα ψυχολογικό θρίλερ; Τί σας ελκύει στο συγκεκριμένο είδος;

Ι.Χ. Μου αρέσει το μυστήριο και η αγωνία. Οι ανατροπές και τα ψυχογραφήματα των ηρώων. Είναι ένα είδος πρόκλησης να αποτυπώσει κάποιος στο χαρτί όλη την έκταση της ψυχολογίας των ηρώων. Και να κάνει τον αναγνώστη να λυτρωθεί μαζί με την λύτρωση του ήρωα. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 5: Πόσο χρήσιμες σας φάνηκαν οι γνώσεις,που έχετε λάβει λόγω της φύσης των σπουδών σας,ώστε να σκιαγραφήσετε τους χαρακτήρες των προσώπων καί να ‘’παίξετε’’ ευφυώς με την ψυχολογία τους;

Ι.Χ. Στην συγγραφή αυτής της ιστορίας έχουν παίξει πολύ σημαντικό ρόλο οι σπουδές μου στην ψυχολογία. Έμαθα να εντρυφώ στον ψυχισμό των ηρώων μου. Έτσι κάνω πιο ολοκληρωμένους και ζωντανούς τους χαρακτήρες μου. Η συγκεκριμένη ιστορία ξανάπεσε στα χέρια μου πολλά χρόνια από την σύλληψή της. Είχα πλέον τελειώσει τις σπουδές μου και την ειδίκευση που έκανα. Μεσώ πρακτικής, βιωματικών ασκήσεων, συμμετοχή σε ομάδες αυτοβοήθειας καθώς και προσωπικής θεραπείας κατάφερα να αποτυπώσω στην ιστορία αληθινή χροιά. Να δημιουργήσω και να εξελίξω τις ζωές των ηρώων μου. Να τους κάνω να ζουν μέσα από την ιστορία τους. Το βιβλίο αναφέρεται στην ψυχική πάλη που βιώνει ο ήρωας και οι τύψεις του για μια αποτρόπαια πράξη του. Θα προσπαθήσει να βρει την λύτρωση.

ΕΡΩΤΗΣΗ 6: Έχετε ξεκινήσει να γράφετε το επόμενο βιβλίο σας; Αν ναι,μπορείτε να μας πείτε δύο λόγια; Σε ποιo λογοτεχνικό είδος θα ανήκει;

Ι.Χ. Έχω ξεκινήσει η αλήθεια είναι ένα άλλο βιβλίο αλλά ακόμη βρίσκεται στην αρχή. Νομίζω θα ανήκει στο είδος επιστημονικής φαντασίας αν δεν αλλάξω πάλι γνώμη. Δεν τα προδικάζω ό,τι είναι να βγει,θα βγει. Και αν δω ότι δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μου πολύ απλά θα μπει στο χρονοντούλαπο. 

EΡΩΤΗΣΗ 7: Σαν αναγνώστρια,τί είδους βιβλία προτιμάτε να διαβάζετε;

Ι.Χ. Αυτή είναι δύσκολη ερώτηση. Μου αρέσουν τα ψυχολογικά θρίλερ, τα δραματικά, τα τρόμου αλλά δεν μένω σε αυτά. Αν το βιβλίο είναι καλό ακόμη και αισθηματικά θα μπορούσα να διαβάσω. Μου αρέσει επίσης η ποίηση πάρα πολύ. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 8: Ποιο το όραμά σας ως συγγραφέας;

Ι.Χ. Αυτό που θα έλεγε κανείς είναι να γίνω γνωστή. Αυτό που θέλω εγώ είναι να δει ο αναγνώστης την ιστορία μέσα από τα μάτια μου. Να τον κάνω να ζήσει τις ιστορίες μου όπως τις ζω και εγώ. Και φυσικά να τις αγκαλιάσει και να του αφήσουν κάποιο νόημα εντέλει. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 9: Αγαπημένο βιβλίο καί συγγραφέας;

Ι.Χ. Θα έλεγα Stephen King το ινστιτούτο και ο μαύρος πύργος. Μου αρέσουν όμως και άλλοι από αλλά είδη όπως η κυρία Νταλογουει της Βιρτζίνια Γουλφ ή πολλά του Chuck Palahniuk. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 10: Τέλος,τί θα λέγατε στους νέους που θέλουν να ασχοληθούν με την συγγραφή;

Ι.Χ. Να τολμάνε. Να καταγράφουν τις ιδέες τους ώστε να μην ξεχαστούν και να μην φοβούνται να γράψουν. Το γράψιμο είναι μια απελευθέρωση και πιστεύω πως όποιος ασχοληθεί σοβαρά μπορεί να γράψει κάτι καλό. Επίσης να διαβάζουν πολύ. Το διάβασμα ανοίγει τους ορίζοντες των ανθρώπων. 

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας καί τις απαντήσεις σας.

Με εκτίμηση,Κυριακή Γανίτη από το blog Vivliovamon

Ι.Χ. Ευχαριστώ πολύ και εγώ με την σειρά μου. 

Διαβάστε εδώ την κριτική μου για το βιβλίο: https://vivliovamon.blogspot.com/2022/03/blog-post_18.html








Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Γιώργο Ζάννο

Φλόγες στα Κύματα

ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΑΖΙ ΠΛΗΓΩΝΕΙ

Ευχές για Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση!!!

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Μαρία Κέιτζ