Συνέντευξη με τον συγγραφέα Χρήστο Καραντωνίου

Γράφει η Κυριακή Γανίτη

  Σημερινός μου καλεσμένος στην στήλη των συνεντεύξεων ο συγγραφέας Χρήστος Καραντωνίου. Τον ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο καί τις απαντήσεις του. Από τις εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές κυκλοφορεί το νέο του βιβλίο με τίτλο ''Ο Άγιος''. Του εύχομαι να είναι καλοτάξιδο. Για όσους/ες επιθυμούν να το διαβάσουν,μπορούν να το προμηθευτούν είτε από το επίσημο site του εκδοτικού,είτε από κάποιο βιβλιοπωλείο.

                                                                  Για να δούμε τι μοιράστηκε μαζί μας...

ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές το νέο σας βιβλίο με τίτλο ‘’Ο Άγιος’’. Να είναι καλοτάξιδο. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια γι’αυτό;

Χ.Κ. Ευχαριστώ πολύ! Το βιβλίο είναι η μετάφραση ενός κρυπτογραφημένου κειμένου που βρέθηκε σε ένα μοναστήρι, αλλά αυτό είναι κάτι σαν αστείο που έβαλα για να δείξω την αλλοίωση των ιστοριών μέσα στον χρόνο. Το κείμενο είναι μια εξιστόρηση από τον μοναχό Εμμανουήλ και μιλάει για τη ζωή του Χριστόφορου, ενός νέου παιδιού που μέσα από τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε, σκέφτηκε ότι αν ο κόσμος πίστευε ότι είναι άγιος, θα έκανε πολύ ευκολότερη ζωή, άρα ξεκίνησε να εξαπατά τους ανθρώπους ώστε να πιστεύουν ότι έχει κάποιο θεϊκό χάρισμα.    

ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Τί είναι για εσάς η συγγραφή; Τί προσφέρει στην ψυχή σας;

Χ.Κ. Προσφέρει κυρίως τύψεις τις μέρες που δεν γράφω (χα χα). Είναι σίγουρα μορφή έκφρασης, μου επιτρέπει να βάλω τις σκέψεις μου σε μια σειρά. Επιπλέον, όποτε ολοκληρώνω κάτι, είτε διήγημα, είτε βιβλίο, ακόμα και αν δεν κυκλοφορήσει πουθενά και μου μείνει στα αζήτητα, μου προσφέρει ένα αίσθημα ολοκλήρωσης, μια ιστορία με αρχή – μέση – τέλος είναι κατόρθωμα. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 3: Από τί εμπνέεστε συνήθως;

Χ.Κ. Από τα βιβλία/κόμικς/ταινίες που καταναλώνω και από τις επαφές μου με τους άλλους ανθρώπους.
 
ΕΡΩΤΗΣΗ 4: Γιατί επιλέξατε να γράψετε ένα βιβλίο που να ανήκει στο είδος του φανταστικού; Θα μπορούσατε να γράψετε βιβλία,τα οποία να ανήκουν σε άλλα λογοτεχνικά είδη;

Χ.Κ. Το συγκεκριμένο δεν είναι σκληρό φάνταζυ. Εντάξει, σίγουρα δεν είναι εντελώς ρεαλιστικό, αλλά δεν έχει τίποτα το υπερφυσικό μέσα. Τα προηγούμενα βιβλία μου είχαν μαγεία, ζώα με νοημοσύνη και λόγο, κτλ, αλλά στο συγκεκριμένο, μιας και ο πρωταγωνιστής υποκρίνεται ότι έχει υπερφυσικές ιδιότητες, αν έδινα στοιχεία φανταστικού θα χανόταν το νόημα. Στα αρχικά στάδια της γραφής σκεφτόμουν να κάνω τον αφηγητή έναν χαμένο χρονοταξιδιώτη, αλλά τελικά η ιδέα απορρίφθηκε. Άρα, ναι, πιστεύω πως μπορώ να γράψω σε διάφορα είδη, αρκεί να ταιριάζει με την ιδέα.   

ΕΡΩΤΗΣΗ 5: Επιλέγετε να γράφετε ένα βιβλίο χρησιμοποιώντας ένα πλάνο/σχεδιάγραμμα,ή,αφήνετε να σας οδηγήσουν οι ήρωες καί η ιστορία του;

Χ.Κ. Πάντα έχω ένα γενικό σχέδιο στο μυαλό μου, το χρειάζομαι. Αλλά έχει τύχει να αλλάξω την πορεία που είχα ή να συνεχίσω μετά το τέλος που είχα σκεφτεί, αν με εμπνεύσουν οι χαρακτήρες. Τον Άγιο ωστόσο τον ξεκίνησα έχοντας ξεκάθαρη κατάληξη στο μυαλό μου και δεν γινόταν να τελειώσει αλλιώς. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 6: Γιατί να επιλέξει κάποιος αναγνώστης να διαβάσει το βιβλίο σας; Tί είναι αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει από άλλα του είδους;

Χ.Κ. Αυτή είναι μια ερώτηση που νομίζω ότι είναι δύσκολο να απαντηθεί από οποιοδήποτε άτομο. Ζούμε σε μια εποχή γεμάτη περιεχόμενο προς κατανάλωση, πολύ απ’ αυτό χωρίς κόστος, οικονομικό τουλάχιστον, και επιπλέον βγαίνουν τόσα βιβλία που είναι κυριολεκτικά αδύνατον να τα διαβάσει κανείς όλα. Άρα γιατί το δικό μου; Σίγουρα όχι για τα ωραία μου μάτια! Αυτό που προσπαθώ να κάνω εγώ είναι να παρέχω αναγνωστική απόλαυση, χωρίς να πλατειάζω και να χάνει τον χρόνο του ο υποθετικός αναγνώστης. Οπότε στα βιβλία μου εκφράζω τις ευαισθησίες με συνεχή ροή και τα διανθίζω με χιούμορ, άμα ακούγεται ενδιαφέρον, κάθε ανάγνωση εκτιμάται.  

ΕΡΩΤΗΣΗ 7: Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τα βιβλία σας που κυκλοφορούν ήδη;

Χ.Κ. Το προηγούμενο βιβλίο μου λέγεται ‘’Προσοχή στη μάγισσα’’ και κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Παράξενες Μέρες στο τέλος του 2020. Είναι ένα βιβλίο χιούμορ και φαντασίας, είμαι πολύ ευχαριστημένος με το τελικό αποτέλεσμα. Το πρώτο μου δεν κυκλοφορεί πλέον, άρα δεν πιστεύω πως έχει ουσία να πω οτιδήποτε. 

EΡΩΤΗΣΗ 8: Σαν αναγνώστης,τί είδους βιβλία προτιμάτε να διαβάζετε;

Χ.Κ. Μου αρέσουν τα βιβλία με έντονο χιούμορ και κοινωνικές ευαισθησίες. Τώρα άμα μιλάμε συγκεκριμένα για είδη, έχω μεγάλη αδυναμία στην ε.φ. και στο φάνταζυ.

ΕΡΩΤΗΣΗ 9: Πόσο εύκολα,ή,δύσκολα αποδέχεται το αναγνωστικό κοινό στην χώρα μας τους νεότερους συγγραφείς;

Χ.Κ. Αρκετά δύσκολα πιστεύω, αλλά δεν ξέρω σίγουρα, ίσως να δυσκολεύομαι εγώ να προσεγγίσω κοινό. Νομίζω είναι δύσκολο για όλους τους συγγραφείς να πείσουν το κοινό να αφήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το ίντερνετ, για να πιάσει τις σελίδες μας. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 10: Τέλος,τί θα λέγατε στους νέους που θέλουν να ασχοληθούν με την συγγραφή;

Χ.Κ. Φυσικά και να ασχοληθούν! Αφού έχουν κάτι στο μυαλό τους, ας το απελευθερώσουν στο χαρτί. Αρκεί να μην το κάνουν με λάθος προσδοκίες, κανείς δεν θα γίνει πλούσιος και διάσημος απ’ αυτό (ο Stephen King κ.α. δε μετράνε!) 

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας καί τις απαντήσεις σας.

Με εκτίμηση,Κυριακή Γανίτη από το blog Vivliovamon

Διαβάστε εδώ την κριτική μου για το βιβλίο: https://vivliovamon.blogspot.com/2022/03/blog-post_12.html




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φλόγες στα Κύματα

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Γιώργο Ζάννο

ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΑΖΙ ΠΛΗΓΩΝΕΙ

Ευχές για Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση!!!

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΠΙ ΔΕΚΑ