Πώς η εικόνα του εξωφύλλου καί η περίληψη του οπισθοφύλλου μπορούν να αναδείξουν, ή, να ''καταστρέψουν'' ένα βιβλίο...


(Προέλευση φωτογραφίας: Shutterstock.com)

Γράφει η Κυριακή Γανίτη

Πώς η εικόνα του εξωφύλλου καί η περίληψη του οπισθοφύλλου μπορούν να αναδείξουν, ή, να ''καταστρέψουν'' ένα βιβλίο...

Είμαι σίγουρη πως όσοι/ες διαβάζετε τα κείμενά μου για τα βιβλία που διαβάζω, έχετε αντιληφθεί το πόσο σημαντικό ρόλο ''παίζουν'' για εμένα οι εικόνες που κοσμούν τα εξώφυλλά τους. Δεν είστε, άλλωστε, λίγοι/ες που συμμερίζεστε την ίδια άποψη μαζί μου. Σε προγενέστερο κείμενό μου στη στήλη ''Περί βιβλίων σκέψεις..." είχα αναφερθεί στη σκέψη πως δεν πρέπει να κρίνουμε ένα βιβλίο από το εξώφυλλό του, μα να που αυτό -ως προβληματισμός- δεν έπαψε να με απασχολεί...

Θέλοντας, λοιπόν, να το πάω ένα βήμα παραπέρα, σκέφτηκα το πώς η εικόνα του εξωφύλλου καί η περίληψη του οπισθοφύλλου μπορούν να αναδείξουν, ή, να ''καταστρέψουν'' ένα βιβλίο... Ναι, καλά διαβάσατε. Τα εξώφυλλα, όπως άλλωστε καί οι περιλήψεις, υπάρχουν για να μας προϊδεάζουν, ή, ακόμα καί να μας δίνουν κάποια στοιχεία για την υπόθεση. Όπως είχα πει καί τότε, τα εξώφυλλα -κατ'επέκταση καί οι περιλήψεις- οφείλουν να συνάδουν, απόλυτα, με το περιεχόμενο της υπόθεσης του βιβλίου, καθώς καί με το είδος στο οποίο ανήκει. Καί ναι. Με χαροποιεί πάρα πολύ το γεγονός πως υπάρχουν εξώφυλλα που πραγματικά αναδεικνύουν την υπόθεση του εκάστοτε βιβλίου, που μπορεί να κοσμούν, αλλά καί περιλήψεις που ιντριγκάρουν τη σκέψη μου, δίχως να με οδηγούν σε λανθασμένα μονοπάτια...

Δεν θέλω να ακουστώ απόλυτη, καθώς πλέον οι εκδοτικοί ψάχνουν να βρουν το κατάλληλο εξώφυλλο καί περίληψη για το κάθε βιβλίο καί υπάρχουν άνθρωποι πολύ άξιοι σε ανάλογα τμήματα. Μα, δεν παύει να υπάρχει ένα ''αλλά''...

Μην μου πείτε πως δεν έχετε απογοητευτεί κοιτάζοντας ένα λιγότερο ελκυστικό εξώφυλλο, ή, την κακή (εντός κι εκτός εισαγωγικών) περίληψη ενός βιβλίου καί αυτό δε στάθηκε αρκετό ώστε να μην αγοράσετε -πόσω μάλλον να διαβάσετε- ένα βιβλίο! Ή μπορεί να έχει συμβεί καί το αντίθετο. Δηλαδή, να έχουμε ένα άκρως δελεαστικό καί πολλά υποσχόμενο εξώφυλλο καί μία περίληψη που μπορούσε να πείσει καί τον/την πιο δύσπιστο/η αναγνώστη/στρια, μα -ω του θαύματος!- να μην έχουν καμία σχέση με το περιεχόμενο; Να λειτουργούν σαν άλλοι ''κράχτες'' καί εντυπωσιακά εφέ που τραβούν το βλέμμα μας, για να ''καλύψουν'' πιθανά λοιπά κενά του βιβλίου;

Συμπέρασμα; Μήπως οι εκδοτικοί οφείλουν να είναι ακόμη πιο προσεκτικοί με αυτές τους τις επιλογές;

Ποια η δική σας άποψη;

Τα σχόλια σας πάντα ευπρόσδεκτα κάτω από το άρθρο!







Σχόλια

  1. Νομίζω όλους μας έχει επηρεάσει ένα πολύ όμορφο ή μη εξώφυλλο. Μου έχει συμβεί να δω ένα εντυπωσιακό εξώφυλλο και να συνοδεύεται από μια υπέροχη περίληψη στο οπισθόφυλλο και το βιβλίο να μην μου αρέσει καθόλου. Αλλά μου έχει συμβεί να δω ένα απογοητευτικό εξώφυλλο με μια μέτρια περίληψη και το περιεχόμενο να με εκπλήσσει τόσο πολύ που να μην μπορώ να αφήσω από τα χέρια μου το βιβλίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ας μιλήσουμε για ''likes'' & ''followers''...

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Ιορδάνα (Δανάη) Στεργίου

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Λάζαρο Μωυσίδη

Όνειρα στη θερμάστρα

Περπατώ ξανά