Είναι οι συγγραφείς περισσότεροι/ες απ'όσους/ες διαβάζουν βιβλία;


(Προέλευση φωτογραφίας: Shutterstock.com)
Γράφει η Κυριακή Γανίτη

Είναι οι συγγραφείς περισσότεροι/ες απ'όσους/ες διαβάζουν βιβλία;

Η αφορμή, για την δημοσίευση του σημερινού άρθρου, ήταν μία συζήτηση που είχα πρόσφατα με αρκετούς ανθρώπους του συγγενικού μου περιβάλλοντος. Επειδή γνωρίζουν πως έχω τα blogs, συχνά-πυκνά, με ρωτούν για το πως πάνε τα βιβλία, ποιες είναι οι νέες κυκλοφορίες, αλλά καί τι θα τους/τις πρότεινα να διαβάσουν. Ε, δεν θέλω κι εγώ πολύ κι αρχίζω καί τους μιλάω ασταμάτητα -στην κυριολεξία- για όλα τα καινούργια βιβλία καί τους/τις ανερχόμενους/ες συγγραφείς που έχουν πέσει στην αντίληψή μου όλο αυτό το διάστημα. Κι ενώ εγώ μιλάω με ενθουσιασμό για όλα αυτά, εκείνοι/ες δείχνουν να μην συμμερίζονται την ίδια άποψη με εμένα. Η αλήθεια είναι πως θέλησα να μάθω καί την δική τους άποψη, με δεδομένο πως η επαφή τους με τα βιβλία έχει να κάνει μόνο με την ανάγνωση. Καί ξέρετε ποια ήταν η σχεδόν ομόφωνη απορία όλων; Άν, τελικά, εκείνοι/ες που δηλώνουν συγγραφείς είναι περισσότεροι/ες από όσους/ες διαβάζουν τα βιβλία.... Ε, λοιπόν, αυτό ήταν κάτι που ομολογώ πως δεν το είχα σκεφτεί, ή, πιο σωστά, ενώ ήταν στο πίσω μέρος του μυαλού μου, ίσως να μην το είχα επεξεργαστεί στο βαθμό που έπρεπε.

''Είναι οι συγγραφείς περισσότεροι/ες απ'όσους/ες διαβάζουν βιβλία;''...
Ιδού η απορία...
Μα όχι! Δεν θα την αφήσω να πλανάται καί να ''παίζει'' με το μυαλό μου! Θα προσπαθήσω να δώσω μία απάντηση, όσο επαρκής μπορεί να φαντάζει.

Είναι αλήθεια πως σε καθημερινή βάση δεχόμαστε πάρα πολλές πληροφορίες για επικείμενες κυκλοφορίες βιβλίων, καθώς καί εμφανίσεις νέων δημιουργών. Όσο κι αν θέλουμε να τα διαβάσουμε, είναι φύσει αδύνατον, για χίλιους δυο λόγους. Για να μην παρεξηγηθώ, εγώ είμαι μία από εκείνες τις μπροστάρισσες (το αποδεικνύει η στάση μου όλα αυτά τα χρόνια) που αναζητώ πένες νέων δημιουργών, που δεν παύει όμως να πληρούν κάποιες προϋποθέσεις. Ναι, είμαι υπέρ της αναζήτησης καί ανάδειξης νέων δημιουργών, αλλά εξακολουθούν να προκύπτουν κάποια ζητήματα. 

- Έχουν όλοι κι όλες τα απαραίτητα εφόδια ώστε να γίνουν συγγραφείς; Δεν αρκεί μόνο το όνειρο καί η αγάπη για να γίνει κάποιος/α συγγραφέας. Απαιτείται καί ταλέντο! 

- Δυστυχώς, αρκετοί/ες είναι κι εκείνοι/ες που έχουν -συγγνώμη γι'αυτό που θα πω κι αν θα φανώ κάπως αυστηρή- το ψώνιο της συγγραφής! Ναι, επιθυμούν σώνει καί ντε να δουν δίπλα στο όνομά τους την ιδιότητα του συγγραφέα. Θεωρούν πως είναι κάτι της μόδας; Κάτι που θα τους/τις αποφέρει δόξα καί χρήμα; Δεν ξέρω τι να πω, αλλά καλό θα είναι να υπάρχουν δίπλα τους άνθρωποι να τους/τις προστατέψουν καί να τους/τις δίνουν σωστές συμβουλές καί όχι άστοχες κολακείες!

- Να πάψουν να βγαίνουν, συνεπώς, νέοι/ες δημιουργοί; Όχι, απλώς να γίνεται μία πιο αυστηρή επιλογή. Να ''κρατάμε'' εκείνους/ες που πραγματικά έχουν να προσφέρουν στην λογοτεχνία.

Καί κάπου εδώ, ερχόμαστε στο αναγνωστικό κοινό. Αλήθεια; Είμαστε τόσοι/ες πολλοί/ες οι αναγνώστες/στριες, όσα τα βιβλία που απευθύνονται σε εμάς; Για να είμαι ειλικρινής, έχω αρχίσει να αμφιβάλλω... Άν οι περισσότεροι/ες, στο χώρο της λογοτεχνίας, δηλώνουν συγγραφείς, τότε ποιοι/ες είμαστε εμείς που διαβάζουμε τα βιβλία; Μήπως έχει έρθει η στιγμή να το δούμε αλλιώς;
Ποια η δική σας άποψη;

Τα σχόλια σας πάντα ευπρόσδεκτα κάτω από το άρθρο!








Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ας μιλήσουμε για ''likes'' & ''followers''...

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Ιορδάνα (Δανάη) Στεργίου

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Λάζαρο Μωυσίδη

Όνειρα στη θερμάστρα

Περπατώ ξανά