Αγαπώντας να διαβάζω ποίηση, μα μισώντας να γράφω για εκείνη...

(Προέλευση φωτογραφίας: Shutterstock.com)
Γράφει η Κυριακή Γανίτη

Αγαπώντας να διαβάζω ποίηση, μα μισώντας να γράφω για εκείνη...

Αγαπώ την επαφή μου με λογοτεχνικά έργα. Ναι, κάποια τα ξεχωρίζω παραπάνω από άλλα καί σε κάποια άλλα φαντάζει να στέκομαι πιο διστακτική προς εκείνα. Μα δεν παύει να δηλώνω εφ'όρου ζωής ''ερωμένη'' της λογοτεχνίας... Για μένα, ένα από τα πιο ωραία λογοτεχνικά είδη -καί αν μην τι άλλο η ''μητέρα'' της λογοτεχνίας- είναι η ποίηση. Ναι, λατρεύω να διαβάζω ποιητικές συλλογές καί θα εξακολουθήσω να το κάνω. Από ποιήματα σε μορφή χαϊκού έως καί πιο μακροσκελή καί σύνθετα, γραμμένα είτε σε κλασικό, είτε σε μοντέρνο καί σύγχρονο ύφος, έχουν μία μοναδική καί αξεπέραστη επίδραση πάνω μου... 

Όμως, θα σας εξομολογηθώ κάτι. 

''Μισώ'' να μιλώ για την ποίηση... 

Θέλετε αυτό να οφείλεται στο γεγονός πως -είτε ως μαθήτρια, είτε έπειτα ως φοιτήτρια- ένιωθα ότι μου ''επέβαλαν'' έναν συγκεκριμένο, κοφτό, σχεδόν άψυχο καί διεκπεραιωτικό τρόπο προσέγγισης των ποιημάτων, με έκαναν να αποφεύγω να παρουσιάζω στα blogs μου ποιητικές συλλογές. Οι φορές που σας μιλώ για εκείνα όλο καί λιγοστεύουν καί δεν αποδέχομαι προτάσεις ποιητών/τριων για παρουσίαση των έργων τους. Όχι, δεν είναι θέμα σνομπισμού. Αντιθέτως, σέβομαι πάρα πολύ τον κόπο των δημιουργών. Απλώς νιώθω πως οφείλουμε να ''ακούμε'' καί να αποδεχόμαστε όλα όσα έχει να προσφέρει η ποίηση στον καθένα καί στην καθεμία ξεχωριστά, δίχως να την υπεραναλύουμε. Πιστεύω πως ''απογυμνώνοντάς'' την με αυτόν τον τρόπο, στερούμε πολλά από την ουσία, την μαγεία καί την ομορφιά αυτής... Κι εγώ, με πάσα ειλικρίνεια, σας λέω πως δεν θέλω να χάσω όλα τα πολύτιμα που λαμβάνω από εκείνη. Είναι σαν να αποκόπτομαι από κάτι πολύ προσωπικό....

Καί μετά από αυτήν μου την δημόσια ''εξομολόγηση'', θέλω να πιστεύω πως σας εξήγησα επαρκώς τους λόγους που δεν θα ήθελα να μοιράζομαι τις όποιες σκέψεις μου -για τις διάφορες ποιητικές συλλογές- μαζί σας.

Γι'αυτό, με όλον τον σεβασμό, θα ήθελα να παρακαλέσω δημιουργούς καί εκδοτικούς οίκους να μην μου αποστέλλουν προς παρουσίαση ποιητικές συλλογές.

Εσείς επιλέγετε να διαβάσετε ποίηση; Κι αν ναι, μιλάτε σε άλλους/ες για εκείνη;

Τα σχόλια σας πάντα ευπρόσδεκτα κάτω από το άρθρο!




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φλόγες στα Κύματα

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Γιώργο Ζάννο

Ο σύμβουλος του βασιλιά

ΣΤΟ ΧΑΚΙ - Διαβάζοντας βιβλία σύγχρονης ξένης λογοτεχνίας (Μέρος 5ο)

Συνέντευξη με τον συγγραφέα Κυριάκο Γατουρτζίδη