Μήπως η επιθετική διαφήμιση βλάπτει σοβαρά την λογοτεχνία;


(Προέλευση φωτογραφίας: Shutterstock.com)

Γράφει η Κυριακή Γανίτη

Μήπως η επιθετική διαφήμιση βλάπτει σοβαρά την λογοτεχνία;

Να κι ένα άρθρο, η σκέψη του οποίου γεννήθηκε από ένα εύστοχο σχόλιο μίας αναγνώστριας (την οποία ευχαριστώ πολύ!) σε προγενέστερο κείμενό μου στην παρούσα στήλη. Όντως με έκανε να αναρωτηθώ, το κατά πόσο η επιθετική διαφήμιση βλάπτει σοβαρά την λογοτεχνία καί κατ'επέκταση τους/τις δημιουργούς, μα καί το ενδιαφέρον του αναγνωστικού κοινού για την ανάγνωση βιβλίων. Μήπως, αντί να κάνει καλό, συμβάλλει στο αντίθετο;

Εγώ σε καμία περίπτωση έως σήμερα -θα το έχετε διαπιστώσει άλλωστε όσοι/ες διαβάζετε τα κείμενά μου για τα βιβλία- δεν προβαίνω σε επιθετική διαφήμιση. Από την στιγμή που με ενοχλεί αφάνταστα ως αναγνώστρια να το παρατηρώ να γίνεται από άλλους/ες, για ποιο λόγο να το κάνω κι εγώ; 

Ναι, κάποιες φορές παρασύρομαι από τον ενθουσιασμό μου καί τις πολύ καλές εντυπώσεις που μπορεί να μου άφησε κάποιο βιβλίο που διάβασα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως έχω σκοπό να σας επιβάλλω την γνώμη μου, πόσω μάλλον να σας αναγκάσω -εντός κι εκτός εισαγωγικών- να αγοράσετε ένα βιβλίο. Όχι, δεν είναι αυτή η πρόθεσή μου! Δεν θα ωφεληθώ εγώ σε κάτι απ'όλο αυτό! Αυτό καλύτερο θα ήταν να το ''χρεώσετε'' εκεί που πρέπει! 

Ναι, έχω κάνει το ''λάθος'', παλαιότερα, να βιαστώ να χαρακτηρίσω βιβλία ως ''αριστουργήματα'', ή, ακόμη καί συγγραφείς ως ''μετρ'' του είδους που υπογράφουν. Αλλά, όχι πλέον. Πιστεύω πως -σε αρκετές περιπτώσεις- έχει τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα. Δεν αναδεικνύονται τα βιβλία όπως τους αξίζει. Επίσης, οι εκάστοτε συγγραφείς (μικρό, αλλά σημαντικό ποσοστό αυτών) επαναπαύονται στις δάφνες τους καί παύουν να εργάζονται ως προς την εξέλιξή τους, ενώ παράλληλα νομίζω -μπορεί να είμαι σωστή, μπορεί καί λάθος- πως ''μειώνουν'' την αξιοπιστία μου αναφορικά με τις σκέψεις μου για τα βιβλία... Ίσως καί να αποδυναμώνει την αξία των βιβλίων...

Ποια, λοιπόν, τα συμπεράσματά μου;

- Πρέπει να πάψει να υφίσταται αυτή η επιθετική διαφήμιση από όλους κι όλες. Άν δεν δράσουμε, εγκαίρως, αυτό θα μας γυρίσει μπούμερανγκ με τις όποιες συνέπειες...

- Πρέπει ως αναγνωστικό κοινό (δεν εξαιρώ τον εαυτό μου) να εκφράζουμε την αγάπη μας για τον/την εκάστοτε συγγραφέα, καθώς καί για τα διάφορα βιβλία με πιο ήπιο τρόπο. Άν πραγματικά αξίζει κάποιος/α συγγραφέας, ή, κάποιο/α βιβλίο/α θα το αποδείξει η πορεία του στο πέρασμα των ετών...

Τα σχόλια σας πάντα ευπρόσδεκτα κάτω από το άρθρο!








Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φλόγες στα Κύματα

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Γιώργο Ζάννο

ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΑΖΙ ΠΛΗΓΩΝΕΙ

Ευχές για Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση!!!

Το Σπασμένο Φυλαχτό