Γιατί,πλέον,επιλέγω να διαβάζω συγκεκριμένα είδη βιβλίων...


(Προέλευση φωτογραφίας: Shutterstock.com)

Γράφει η Κυριακή Γανίτη

Γιατί,πλέον,επιλέγω να διαβάζω συγκεκριμένα είδη βιβλίων..

Καθώς περνούν τα χρόνια καί διαβάζω όλο καί περισσότερα βιβλία,τόσο ‘’πιάνω’’ τον εαυτό μου να αλλάζει αναγνωστικά γούστα. Όχι,δεν έπαψα να είμαι μία λάτρης των βιβλίων,ούτε θ’απαρνηθώ σαν τις χείριστες αμαρτίες μου κατηγορίες βιβλίων που κατά το παρελθόν αρεσκόμουν να διαβάζω καί να απολαμβάνω τις στιγμές μαζί τους,απλά επειδή πλέον δεν το κάνω. Αλλά να,είμαι σε μία περίοδο που βρίσκω ικανοποίηση σε άλλες κατηγορίες βιβλίων. Καί για να σας προλάβω. Αυτό δεν το θεωρώ καθόλου κακό. Αντιθέτως,πιστεύω πως παίζει σημαντικό ρόλο ώστε να μένει ζωντανή η φλόγα για ανάγνωση βιβλίων...

Πέρα,λοιπόν,από συγκεκριμένες κατηγορίες βιβλίων,-ή πιο σωστά κάποια βιβλία που ανήκουν σε αυτές-,δεν βρίσκω πια την ίδια λαχτάρα να διαβάζω (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) διλογίες,τριλογίες καί σειρές βιβλίων. Ναι,καλά ακούσατε. Εγώ,που μέχρι κάμποσους μήνες πριν,αγωνιούσα να κυκλοφορήσουν τα επόμενα βιβλία μίας αγαπημένης σειράς (διλογίας,τριλογίας,κλπ.),πλέον δεν νιώθω έτσι. Οι λόγοι αυτής μου της στάσης; Πολλοί,μα θα επιλέξω να σας απαριθμήσω αυτούς που θεωρώ πιο σημαντικούς.

-Ο τρόπος που οι συγγραφείς επιλέγουν να συνεχίσουν να αφηγούνται την όποια ιστορία,μόνο καί μόνο γιατί μπορεί να ‘’πουλάει’’ στο αναγνωστικό κοινό. 
Για μένα είναι μέγα σφάλμα. Οι ιστορίες πρέπει να ειπώνονται μέχρι εκεί που πρέπει. Ίσως καί στο ζενίθ τους να μπαίνει τελεία καί παύλα. Δεν μου αρέσει οι συγγραφείς να ‘’τραβούν’’ παραπάνω απ’όσο πρέπει μία ιστορία καί να ‘’πλατιάσει’’ έχοντας μία αδικαιολόγητη καί κουραστική επανάληψη των ήδη ειπωμένων.

- Το να μην έχουν ολοκληρώσει (για ποικίλους λόγους) την συγγραφή όλων των βιβλίων της σειράς καί να επιλέγουν να την αφήσουν ημιτελή,εκδίδοντας ένα,ή,δύο βιβλία μόνο.

- Η ιστορία να μην ‘’προχωράει’’ καί τα πρόσωπα να μένουν εξίσου στάσιμα,δίχως την παραμικρή δόση εξέλιξης.

- Τέλος,η έλλειψη πρωτοτυπίας,φαντασίας καί πειστικότητας.

Ποιοι/ες από εσάς ανήκετε στην ίδια κατηγορία με μένα;

Θα αναμένω τα σχόλια σας κάτω από το άρθρο!









Σχόλια

  1. Αγαπώ τις βιβλιοσκέψεις σου. Ναι κάποτε συμβαίνει αυτό που λες, δηλαδή να γραφεται ένα βιβλιο δεύτερο και τρίτο και η πλοκή να σέρνεται. Εγώ σαν συγγραφέας όποτε έχω γραψει τριλογια και τετραλογία, είμαι σχεδόν σίγουρη πως χρειαζόταν. Τις πιο πολλές φορές μου έχουν πει πως τα δευτερα και τρίτα είναι καλύτερα από το πρώτο. Το χω κανει στο ιστορικό γιατί πήρα όλα τα γεγονότα του πολέμου και δεν χωρούσαν σε δύο βιβλία και σε δύο φαντασίας...Συμφωνώ όμως με αυτά που λες. Κάποτε όντως δεν χρειάζεται να τραβηξεις μία πλοκή από τα μαλλιά....Και γω αλλάζω κατηγορίες κάποτε που διαβάζω..είναι καλό αυτό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φλόγες στα Κύματα

Ο σύμβουλος του βασιλιά

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Γιώργο Ζάννο

Κεφάλαιο: Ghost writer, ή, αλλιώς συγγραφέας-φάντασμα...

Συνέντευξη με τον συγγραφέα Πάνο Νέζο