Κυκλαδικό νουάρ

Γράφει η Κυριακή Γανίτη

''Κυκλαδικό νουάρ'' ο τίτλος του νέου αστυνομικού μυθιστορήματος της συγγραφέως Κίας Φιλιππίδου, καί θέλετε, που από την μία, πλησιάζουμε όλο καί πιο κοντά στο καλοκαίρι καί στις πολυπόθητες διακοπές κι αυτόματα αισθανόμαστε πως μας παρασύρει αυτός ο ιδιαίτερος κυκλαδίτικος αέρας καί οι γαργαλιστικές μυρωδιές από θυμάρι καί ρίγανη, καί από την άλλη, αυτή η επίγευση που μας αφήνει στα χείλη το άκουσμα καί μόνο της λέξης ''νουάρ'', δεν ξέρω για εσάς, αλλά εγώ μετά από αρκετό καιρό ένιωσα πως ένα βιβλίο με επέλεξε κι όχι εγώ εκείνο. 

''Κυκλαδικό νουάρ'' καί ήμουν βέβαιη πως ένα ταξίδι της ψυχής με προορισμό τα σοκάκια των νησιών των Κυκλάδων, καθώς καί νοερές βουτιές στα καταγάλανα νερά τους, μόλις άρχιζε... Μήπως είχα βγάλει βιαστικά κι αυθαίρετα συμπεράσματα, επειδή είχα παρασυρθεί απ'αυτά που τόσο δελεαστικά καί σχεδόν προκλητικά μου έταζε ο τίτλος του βιβλίου; Άραγε, τί είχε να μου προσφέρει; Προφανώς οι απαντήσεις σε όλες αυτές μου τις εικασίες θα δίνονταν διαβάζοντας το βιβλίο. Οπότε, ξεκίνησα την ανάγνωση...

"Όταν η Ντίντα έρχεται αντιμέτωπη με την απιστία του συζύγου της, Άρη, διαφεύγει σε διακοπές απελπισίας. Βρίσκεται απρόσμενα στην Αντίπαρο, όπου γνωρίζει τον Ορφέα. Μεταξύ τους αναπτύσσεται αμοιβαία έλξη. Σε ρομαντικό τους περίπατο δέχονται δολοφονική επίθεση από έναν άγνωστο, τον οποίο η Ντίντα καταφέρνει να πυροβολήσει και να σκοτώσει με το όπλο του. Έτσι αρχίζει μια περιπετειώδης φυγή, για να γλιτώσουν από τους εντολείς του άγνωστου υποψήφιου δολοφόνου. Ζουν το ειδύλλιό τους στη μαγεία των Κυκλάδων, ενώ κρύβονται από όλους και εναγώνια προσπαθούν να σωθούν. Η ιστορία περιπλέκεται με την εμφάνιση περίεργων τύπων (φίλων ή εχθρών;), από τους οποίους μαθαίνουν για τρομερά γεγονότα που συνδέονται με τους διώκτες τους, καθώς η μία ανατροπή διαδέχεται την άλλη. Η απρόβλεπτη λύση και η τελική κάθαρση έρχονται από την τηλεόραση." (Περίληψη οπισθοφύλλου)

Μην έχοντας διαβάσει το προηγούμενο βιβλίο της συγγραφέως, -όπως συμβαίνει καί σε άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις δημιουργών-, χρειάστηκε κάποια ώρα, ώστε να βρω τα ''πατήματά'' μου καί να κατανοήσω τον τρόπο γραφής καί σκέψης της. Η αλήθεια είναι πως δεν άφησα την ήδη καλή μου προδιάθεση απέναντι στο κείμενο να με επηρεάσει, αλλά το προσέγγισα όσο πιο αντικειμενικά γίνεται μέσα σε όλη την υποκειμενική μου κρίση. Ναι, το βιβλίο έχει καί θετικά καί λιγότερα καλά στοιχεία, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν είναι αρκετά καλογραμμένο καί ευνόητο. Θα σας αναφέρω ενδεικτικά μερικά από εκείνα που βρήκα περισσότερο καί λιγότερο ικανοποιητικά.

- Άν καί η εισαγωγή στην υπόθεση καί ένα πρώτο μέρος της εξέλιξης των γεγονότων μου φάνηκε πως έγινε με κάπως απότομο καί πιο γρήγορο τρόπο απ'όσο θα έπρεπε, η συγγραφέας -ευτυχώς σύντομα- βρίσκει τον ορθό ρυθμό καί μας παρασύρει σε ένα ευφυές ''κυνηγητό'' στα νησιά των Κυκλάδων.

- Υπάρχει το μυστήριο καί η αγωνία, αλλά θα επιθυμούσα πιο δυνατές ανατροπές.

- Μου άρεσε η παρουσία των συγκεκριμένων προσώπων στο κείμενο καί η σκιαγράφηση των χαρακτήρων τους.

- Τέλος, ο επίλογος που άφηνε να αιωρείται στον αέρα μία υπόνοια συνέχειας σε επόμενο βιβλίο, αλλά μπορεί καί όχι.

Εσείς είστε έτοιμοι/ες να γευτείτε ένα ''Κυκλαδικό νουάρ;'' Καλή ανάγνωση!

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βακχικόν.







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Γιώργο Ζάννο

Φλόγες στα Κύματα

ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΑΖΙ ΠΛΗΓΩΝΕΙ

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Μαρία Κέιτζ

Μικρή καρδιά μεγάλοι μπελάδες