Η ΑΡΧΟΝΤΙΣΣΑ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ

Γράφει η Κυριακή Γανίτη

''Πόσο δυνατές μπορεί να είναι οι θύμησες αυτού που αγάπησες ώστε να μην ξεχαστεί;''

Δεν ξέρω για εσάς, αλλά εγώ τελείως ακούσια έχω συσχετίσει λογοτεχνικά είδη βιβλίων με διάφορους εκδοτικούς οίκους, όπως καί το τι να περιμένω από τα βιβλία που εκείνοι εκδίδουν. Για παράδειγμα, αν θέλω να διαβάσω ένα βιβλίο που θα μιλάει για ανθρώπινες σχέσεις καί θα προσεγγίζει διάφορα κοινωνικά ζητήματα με σεβασμό, προσοχή καί δίχως να γίνεται μελό, μία από τις επιλογές μου είναι τα βιβλία των εκδόσεων Έξη. Διάβασα, λοιπόν, καί σας παρουσιάζω το νέο κοινωνικό μυθιστόρημα της συγγραφέως Δήμητρας Τράκα, με τίτλο ''Η ΑΡΧΟΝΤΙΣΣΑ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ" καί μοιράζομαι μαζί σας τις σκέψεις μου γι'αυτό.

"Τη νύχτα που σε εγκατέλειψα, η δική μου ζωή σταμάτησε. Εκείνη τη νύχτα ξεκινούσε η δική σου. Δίπλα σε μια αγκαλιά πιο ασφαλής από τη δική μου. Εσύ δεν θα χρειαζόταν να κρυφτείς από κανέναν και να ντραπείς για τίποτα...Δεν ξέρω ποιες αλήθειες γνωρίζεις για τη ζωή σου και τι μπορεί να θυμάσαι. Στο ημερολόγιο που κρατάς στα χέρια σου, είναι γραμμένες οι ζωές και των δυο μας.''

Πόσες φορές δεν έχετε σκεφτεί να χάνατε, ως δια μαγείας, την μνήμη σας καί να ξεχνάγατε όλα όσα σας πλήγωσαν καί εξακολουθούν να το κάνουν; Λες κι αυτό θα ήταν το φάρμακο που θα καταπολεμούσε τον κάθε πόνο... Όμως, δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής μας, πως μία πιθανή απώλεια μνήμης όχι μόνο θα μας έκανε να ξεχάσουμε καθετί οδυνηρό, μα κι όλα τα όμορφα, τους ανθρώπους που αγαπάμε καί μας αγαπούν καί κατ'επέκταση τον ίδιο μας τον εαυτό. Άραγε, είμαστε απόλυτα σίγουροι/ες καί συμβιβασμένοι/ες με αυτήν την συνθήκη; Προσέξτε! Πριν απαντήσετε, πρέπει να το σκεφτείτε διεξοδικά. Αυτό δεν είναι τόσο εύκολο, ίσως κι ανώδυνο, όσο ακούγεται, μα κρύβει πολλά από πίσω του...

''Το μόνο που γνωρίζει είναι το όνομά του. Το μοναδικό στοιχείο που έχει είναι η σπασμένη ταυτότητα που φοράει στον λαιμό του, όταν ανοίγει τα μάτια του στο άγνωστο αρχοντικό της Καστοριάς. Τη μνήμη του κατακλύζουν θολές εικόνες από μια ζωή που φάνηκε να χάθηκε στο χρόνο. Και τότε, αποφασίζει να φύγει. Σε μια μικρή γωνιά της Ελλάδας θα γνωρίσει τον έρωτα στα μάτια της Καλυψώς. Μα πώς να χτίσει ένα μέλλον μαζί της; Δεν της αξίζει ένας άνθρωπος χωρίς ταυτότητα. Ο Δαμιανός θα προσπαθήσει να βρει τον δρόμο του στη χώρα των χιλίων λιμνών. Όμως, η μορφή της Καλυψώς θα στοιχειώνει τα όνειρά του και μαζί με αυτήν και η φιγούρα μιας άλλης γυναίκας, τόσο γνωστής και τόσο άγνωστης συνάμα. Ώσπου μια μέρα, το ημερολόγιο της αρχόντισσας θα φωτίσει τις αναμνήσεις τους. Και τότε ο δρόμος του γυρισμού, της λύτρωσης και της θείας δίκης είναι ανοιχτός για όλους. Γιατί πλέον τον λόγο έχει μόνο η αγάπη. Κι εκεί στη λίμνη, η ομίχλη θα δώσει τη θέση της στην αλήθεια που όλοι αναζητούν.'' (Περίληψη οπισθοφύλλου)

Η ζωή μας δεν είναι πάντα εύκολη καί δυστυχώς, δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα αισθανθούμε πως βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι καί θα πρέπει να ακολουθήσουμε έναν δρόμο με τις όποιες συνέπειες, τόσο για εμάς όσο καί για άλλους ανθρώπους γύρω μας. Άραγε, θα αντέξουμε να πάρουμε τις ορθές αποφάσεις, ή, θα λυγίσουμε; Σε αυτήν την θέση βρέθηκαν όχι μία, αλλά αρκετές φορές τα δύο κεντρικά πρόσωπα της ιστορίας. Θα ακούσουν, άραγε την λογική καί τα ''πρέπει'' που επιβάλλει η κοινωνία καί οι ίδιοι στους εαυτούς τους, ή, θα ακολουθήσουν την καρδιά τους; Καθώς θα περνούν οι σελίδες του βιβλίου, έτσι καί θα ξετυλίγεται το κουβάρι των ζωών των πρωταγωνιστών. 

Ο έρωτας, η προδοσία, η εγκατάλειψη, η αίσθηση του καθήκοντος, οι αδελφικές καί φιλικές σχέσεις, η γονεϊκή αγάπη, οι δεύτερες ευκαιρίες, αλλά καί η διαρκής αναζήτηση της ταυτότητας είναι μερικοί από τους βασικούς άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί η ιστορία του βιβλίου. Ένα βιβλίο με ρέοντα λόγο, καθαρές περιγραφές, όμορφο λεξιλόγιο, ρεαλιστικούς διαλόγους, κατά τόπους λυρικό, μα πάνω απ'όλα βαθειά ανθρώπινο καί συγκινητικό. Ένα βιβλίο που του αφιέρωσα ευχάριστα τον χρόνο μου διαβάζοντάς το. Ένα βιβλίο που σας προτρέπω να διαβάσετε κι εσείς.
Καλή ανάγνωση.

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Έξη.








Σχόλια

  1. Αγαπημένη μου Κυριακή
    Καταρχήν ζητώ συγνώμη που άργησα να δω το υπέροχο αφιέρωμα σου. Ο χρόνος μου με τον μικρούλη μου είναι λίγο περιορισμένος και δεν προλαβαίνω να δω τα πάντα από το κινητό μου.
    Σε ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου για τα όμορφα λόγια σου για την Αρχόντισσα μου και χαίρομαι πάρα πολύ, που ήταν ένα ευχάριστο και ουσιαστικό αναγνωστικό ταξίδι για εσένα! Με συγκίνησες πραγματικά!!!!
    Την αγάπη μου και τα φιλιά μου!!!
    Με εκτίμηση
    Δήμητρα Τράκα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Κατερίνα Ανδριανάκη

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Αθηνά Μαλαπάνη

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Ιωάννη Μαρίνο

Κυνήγι τρούφας

Σιγά να μην απολογηθoύμε για τα βιβλία που διαβάζουμε!