Unboxing, συνεργασίες & επιλογή βιβλίων...

(Προέλευση φωτογραφιών: Shutterstock.com)

Γράφει η Κυριακή Γανίτη

Unboxing, συνεργασίες & επιλογή βιβλίων...

Ούσα μία δεινή βιβλιόφιλη αγόραζα -και εξακολουθώ να το κάνω- πολλά βιβλία κάθε χρονιά (ήθελα να 'ξερα το πότε θα προλάβω να τα διαβάσω όλα!). Ναι, ξέρω τι θα πείτε. Σε λίγο θα βγούμε από το σπίτι, για να χωράνε εκείνα, μα όπως σοφά λέει η λαϊκή ρήση ''πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι''. Ε, ναι σε αυτήν την κατηγορία ανήκω κι εγώ. Από όταν άρχισα, λοιπόν, την ενασχόλησή μου με τα blogs (είπαμε είναι ένα διαφορετικό ημερολόγιο καταγραφής σκέψεων γύρω από τα βιβλία που διαβάζω και κατ'επέκταση μοίρασμα αυτών των εντυπώσεων με το υπόλοιπο αναγνωστικό κοινό) είχα την πολύ καλή τύχη -για την οποία πάντα θα δηλώνω ευγνώμων!- να έχω εξαιρετικές συνεργασίες τόσο με εκδοτικούς οίκους, όσο και περιστασιακά με συγγραφείς, με αποτέλεσμα να λαμβάνω πολλά βιβλία, τα οποία τα διαβάζω και αναρτώ τις εντυπώσεις μου για εκείνα μέσω των blogs. Κάτι που ως συνθήκη μόνο με χαρά μπορεί να με γεμίσει. Ναι, χαίρομαι που μου δείχνουν αυτήν την εκτίμηση, αποδοχή και εμπιστοσύνη!

Σήμερα ένιωσα την ανάγκη να διευκρινίσω τρία πράγματα. Ένα είναι το unboxing, δεύτερο οι συνεργασίες και το άλλο είναι η επιλογή των βιβλίων από μένα.

-Unboxing-

Επειδή, όμως, έχω μάθει να μην λειτουργώ με αγνωμοσύνη και να τιμώ/σέβομαι όλους αυτούς τους ανθρώπους που με στηρίζουν όλα αυτά τα χρόνια, έχω επιλέξει τόσο να αναρτώ στα προσωπικά μου προφίλ (στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης) όλα τα βιβλία που λαμβάνω (Μέσω unboxing - o Θεός να το κάνει! Εντάξει, τουλάχιστον προσπαθώ!) και να εκφράζω τις ευχαριστίες μου. Δεν με απασχολεί αν αυτό κάποιους/ες σας ενοχλεί. Εγώ ψέματα δεν θα λέω πώς όσα βιβλία σας παρουσιάζω, τα έχω αγοράσει! Αυτά τα κάνουν άλλοι κι άλλες, δίχως να παίρνει η μπάλα και τους σωστούς/τις σωστές. Όσο και να σας τα παρουσιάζω πρώτα στα blogs μου, αφήνοντας στην άκρη βιβλία που έχω εγώ αγοράσει! Σωστή, ή, λάθος, αυτή είναι η στάση μου όλα αυτά τα χρόνια. Κι όχι, δεν σχετίζεται με το αν αγοράζω και σας μιλώ για βιβλία από εκδοτικούς με τους οποίους τυγχάνει να μη συνεργάζομαι. Εγώ δεν προβαίνω σε ανάλογες μικροπρέπειες... Είπαμε! Στο επίκεντρο είναι τα βιβλία κι η αγάπη μας για εκείνα κι όχι εμείς! Άντε ξεκαβαλάτε κανά καλάμι, που τα έχετε πάρει σβάρνα και πάτε!

-Συνεργασίες-

Ας περάσω τώρα στις συνεργασίες. Όπως προανέφερα και παραπάνω, πάντα θα λέω ευχαριστώ σε όλους εκείνους τους εκδοτικούς οίκους (είτε συνεργαζόμαστε έως σήμερα, είτε έχει λήξει η συνεργασία μας) που με στήριξαν και με στηρίζουν από την αρχή της δημιουργίας των blogs έως και σήμερα. Εύχομαι αυτό να συνεχιστεί και μελλοντικά. Όπως και πάντα θα δηλώνω ''ανοιχτή'' σε νέες προτάσεις. Όμως, επειδή συχνά με ρωτάτε το αν, ή, γιατί δεν έχω συνεργασία με τον τάδε, ή, τον άλλον εκδοτικό οίκο, θα ήθελα να διευκρινίσω τα εξής:

- Αρχικά, δε διαθέτω τόσο χρόνο, ώστε να μπορώ να διαβάζω όλα τα βιβλία που εκδίδουν οι εκδοτικοί οίκοι. Πώς να το κάνουμε; Ναι, αγαπώ τη λογοτεχνία, αλλά μέσα σε φυσιολογικά πλαίσια.

- Δεύτερον, δε με ενδιαφέρουν -ως προς τη θεματική τους- όλα τα βιβλία που εκδίδονται. Για παράδειγμα, δε βρίσκω το λόγο δύο blogs (σαν και τα δικά μου) να παρουσιάζουν βιβλία ακαδημαϊκού, ή, πιο εξειδικευμένου επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ποιος/α αναγνώστης/στρια των blogs μου θα τα προτιμήσει; Αφού ούτε κι εγώ θα τα διάβαζα!

- Τρίτον, το γεγονός πως έχω δύο blogs και επιμελούμαι -αποκλειστικά και μόνο εγώ- τα κείμενα για τα βιβλία που αναρτώνται, έχει δικαίωμα ο κάθε εκδοτικός οίκος, ή, ο/η συγγραφέας να επιλέξει αν του/της ταιριάζει τόσο το ύφος παρουσίασης των κειμένων μου, όσο και η συνολικότερη εικόνα/παρουσία των blogs. Αλλά και το αντίστροφο! Κάτι άκρως σεβαστό. Ούτε κι εμένα μου αρέσουν όλα τα βιβλία που εκδίδουν όλοι οι εκδοτικοί, ή, τα είδη στα οποία ανήκουν.

-Επιλογή βιβλίων-

Α) Ελλείψει χώρου, όχι των καλύτερων οικονομικών, αλλά κυρίως προσωπικού ελεύθερου χρόνου (παιδιά, δεν θέλω να σας τρομάξω/σοκάρω, μα έχουμε και ζωή πέρα από τα βιβλία!) ΔΕΝ γίνεται όσο καλή διάθεση κι αν έχω, να μπορώ να διαβάσω όλα τα βιβλία που κυκλοφορούν! Ναι, προσπαθώ κι αγοράζω βιβλία ''εκμεταλλευόμενη'' τις όποιες προσφορές κατά καιρούς βγάζουν οι διάφοροι εκδοτικοί, ή, βιβλιοπωλεία. Κάτι που δεν είναι κακό να το κάνει ο οποιοσδήποτε αναγνώστης/η οποιαδήποτε αναγνώστρια. Σιγά μην ντραπούμε! Δεν κλέβουμε, ούτε διαπράττουμε κάποια ατιμία!

Β) Αναγκαστικά, λοιπόν, όταν επικοινωνώ με τους υπεύθυνους των εκδοτικών (με τους οποίους συνεργάζομαι άψογα έως σήμερα) και με ενημερώνουν για τις νέες κυκλοφορίες και συζητάμε για το ποιο, ή, ποια βιβλία θα παρουσιάσω μέσω των blogs μου, προβαίνω σε μία επιλογή βιβλίων. Το επαναλαμβάνω. ΔΕΝ γίνεται να τα διαβάσω όλα. Τα επιλέγω με κάποια κριτήρια, όπως είναι η υπόθεση και το είδος στο οποίο ανήκουν. Λιγότερο βάσει του ποιος/α συγγραφέας τα υπογράφει. Ευτυχώς, η πλειοψηφία των ανθρώπων που συνεργάζομαι το σέβεται/αποδέχεται όλο αυτό, μα κάποιες φορές τυγχάνει να λάβω βιβλία που για τους χ, ψ λόγους -τη δεδομένη στιγμή- να μην με ενδιαφέρουν. Δίχως να θέλω να ακουστώ αχάριστη, δεν είναι κρίμα να μπω στη διαδικασία να διαβάσω κάτι που δεν με ''καλύπτει''; 
Και ξέρετε τί φοβάμαι; 
Μήπως, άθελά μου, αδικήσω το βιβλίο... 
Δεν επιθυμώ να παρεξηγηθεί κάποιος/α συγγραφέας. Το λέω με όλον τον σεβασμό. Απλώς δεν είναι όλα τα βιβλία για όλους/ες μας. Καθένα έχει το δικό του κοινό.

Τα σχόλια σας πάντα ευπρόσδεκτα κάτω από το άρθρο!





Σχόλια

  1. Συμφωνώ απόλυτα σε όσα είπες και εγώ έχω συνεργασία με λίγους εκδοτικούς τον ίδιο λόγο. Θέλω να απολαμβάνω το διάβασμα αλλά ταυτόχρονα και να ζω. Μου έχουν κάνει και εμένα παρόμοιες ερωτήσεις και έχω δώσει τις ίδιες απαντήσεις. Κυρίως όμως με ρωτούν γιατί διαβάζω περισσότερο Έλληνες συγγραφείς και όχι ξένους. Γιατί υπάρχουν διαμάντια στην Ελλάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Ιωάννα Σερίφη

Του φθινοπώρου... αναγνώσματα!

Το σημάδι της σταγόνας. Βιβλίο Β΄

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Βαΐα Παπουτσή

ΤΟ ΙΑΜΑΤΙΚΟ ΨΥΧΟΒΟΤΑΝΟ (ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ)