Συνέντευξη με την συγγραφέα Ελένη Ισπόγλου


Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΕΛΕΝΗ ΙΣΠΟΓΛΟΥ

Γράφει η Κυριακή Γανίτη

Σημερινή μου καλεσμένη στην στήλη των συνεντεύξεων η συγγραφέας Ελένη Ισπόγλου. Την ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο καί τις απαντήσεις της. Από τις εκδόσεις Ιβίσκος κυκλοφορεί το βιβλίο της, με τίτλο ''Για Όσα Τόλμησα". Της εύχομαι να είναι καλοτάξιδο. Για όσους/ες επιθυμούν να το διαβάσουν, μπορούν να το προμηθευτούν από κάποιο βιβλιοπωλείο, είτε από το επίσημο site του εκδοτικού.


Πάμε να δούμε τι μοιράστηκε μαζί μας...

ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ιβίσκος το βιβλίο σας με τίτλο ''Για Όσα Τόλμησα''. Να είναι καλοτάξιδο. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια γι'αυτό;

Ε.Ι. Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές! Το βιβλίο μου «Για Όσα Τόλμησα», είναι ένα μυθιστόρημα που εστιάζει στη δύναμη και την αποφασιστικότητα μιας γυναίκας να ακολουθήσει τα όνειρά της παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει.
Όπως αναφέρω και στο οπισθόφυλλο του βιβλίου, η κεντρική ηρωίδα, η Δάφνη, είναι μια εργαζόμενη μητέρα που αγαπά την οικογένειά της περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Ωστόσο, ένα όνειρο που είχε από μικρή έχει χαθεί στα βάθη της καρδιάς της.
Όταν μια συγκλονιστική στιγμή ανατρέπει τα πάντα, αυτό το όνειρο ξαναζωντανεύει μέσα της, και το πάθος της για να το πραγματοποιήσει δεν έχει όρια.
Η Δάφνη έρχεται αντιμέτωπη με συνταρακτικά γεγονότα που κάνουν τη ζωή της άνω- κάτω, αλλά αντλεί δύναμη από μέσα της για να γίνει η κυρίαρχος του εαυτού της. Η ιστορία της είναι γεμάτη από προκλήσεις, αλλά και από την αμετακίνητη αποφασιστικότητα να μην εγκαταλείψει ποτέ το όνειρό της.
Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου, εξερευνάται η δύναμη της αγάπης και του έρωτα, που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας.

ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Με ποιον τρόπο ''εισχώρησε''; η συγγραφή στη ζωή σας;

Ε.Ι. Η συγγραφή ''εισχώρησε'' στη ζωή μου από πολύ μικρή ηλικία. Πάντα είχα μια κλίση προς τη λογοτεχνία και τις λέξεις. Ήταν ένας τρόπος να εκφράζω τα συναισθήματά μου και να δίνω φωνή στις σκέψεις μου.
Όσο μεγάλωνα, αυτή η αγάπη μεγάλωνε. Παρά τις οικογενειακές και επαγγελματικές υποχρεώσεις πάντα έβρισκα χρόνο να γράφω.
Καθώς τα χρόνια περνούσαν, η επιθυμία μου να μοιραστώ τα γραπτά μου με τον κόσμο έγινε πιο δυνατή. Έτσι, αποφάσισα να προχωρήσω στην έκδοση των έργων μου, ξεκινώντας με την ποιητική συλλογή «μία ιστορία αγάπης» και στη συνέχεια με το βιβλίο μου «Για Όσα Τόλμησα».
Η συγγραφή είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου. Είναι ο τρόπος μου να επικοινωνώ με τον κόσμο και να αγγίζω τις καρδιές των ανθρώπων.

ΕΡΩΤΗΣΗ 3: Ποια η πηγή έμπνευσης της ιστορίας του βιβλίου σας;

Ε.Ι. Η πηγή έμπνευσης για την ιστορία του βιβλίου μου προέρχεται από τις ίδιες τις εμπειρίες και τις παρατηρήσεις μου για τη ζωή των γυναικών γύρω μου, αλλά και από την προσωπική μου πορεία.
Η κεντρική ηρωίδα, η Δάφνη, είναι μια σύνθεση από πολλές γυναίκες που έχω γνωρίσει, οι οποίες παλεύουν καθημερινά με τις προκλήσεις της ζωής, προσπαθώντας να βρουν την ισορροπία μεταξύ των ευθυνών και των προσωπικών τους ονείρων. Οι θυσίες που κάνουν για την οικογένεια, τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν στην επαγγελματική τους ζωή, και η εσωτερική τους δύναμη να συνεχίζουν, ήταν σημαντικές πηγές έμπνευσης για μένα.

Επιπλέον, η ομορφιά και η γαλήνη της Νάξου, όπου διαδραματίζεται μέρος της ιστορίας, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην έμπνευσή μου. Το ελληνικό μπλε της θάλασσας και του ουρανού, η αίσθηση της ελευθερίας που νιώθει κανείς όταν βρίσκεται στο νησί, ενσωματώνονται στη διάθεση και τον τόνο του βιβλίου. Δεν άφησα βέβαια στην άκρη την αγάπη μου για τη Θεσσαλονίκη και το Λονδίνο
όπου έζησα πολλά χρόνια της ζωής μου. 

Τέλος, η ίδια η αγάπη και η δύναμη του έρωτα αποτέλεσαν σημαντικές πηγές έμπνευσης.

ΕΡΩΤΗΣΗ 4: Πόσος χρόνος χρειάστηκε για να ολοκληρώσετε την συγγραφή του;

Ε.Ι. Η συγγραφή του βιβλίου μου «Για Όσα Τόλμησα» χρειάστηκε περίπου δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί. Στην αρχή, η διαδικασία ήταν πιο αργή, καθώς μάθαινα την τεχνική της πεζογραφίας, που διαφέρει αρκετά από την ποίηση, με την οποία ασχολιόμουν για πολλά χρόνια.
Επιπλέον, παρακολούθησα μαθήματα συγγραφής με τον συγγραφέα, ηθοποιό και writing coach Κώστα Κρομμύδα, κάτι που με βοήθησε να βρω τα πατήματά μου και να ενισχύσω την αυτοπεποίθησή μου στον νέο αυτό χώρο. Αυτή η εκπαίδευση ήταν πολύτιμη για μένα, καθώς μου παρείχε τις απαραίτητες γνώσεις και εργαλεία για να εξελίξω τη συγγραφική μου δεξιότητα.
Μόλις ένιωσα πιο άνετα με την τεχνική της πεζογραφίας, η γραφή μου άρχισε να ρέει πιο φυσικά και αβίαστα. Αυτό το ταξίδι, αν και απαιτητικό, ήταν γεμάτο μάθηση και δημιουργικότητα, και τελικά με οδήγησε στο να ολοκληρώσω το βιβλίο μου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

ΕΡΩΤΗΣΗ 5: Τi μπορεί να υποβόσκει πίσω από τον τίτλο ''Για όσα τόλμησα''; Θα μπορούσε να είναι μία συγκαλυμμένη προτροπή προς όποιον/α διαβάσει το βιβλίο;

Ε.Ι. Ο τίτλος «Για Όσα Τόλμησα» σίγουρα κρύβει πολλά επίπεδα νοημάτων και μπορεί να λειτουργήσει και ως προτροπή προς τους αναγνώστες. Η ιστορία της Δάφνης είναι μια ωδή στο θάρρος και την αποφασιστικότητα να ακολουθήσουμε τα όνειρά μας, παρά τις αντιξοότητες και τους περιορισμούς που αντιμετωπίζουμε.
Πίσω από τον τίτλο κρύβεται η ιδέα ότι το να τολμήσεις να ζήσεις τη ζωή σου όπως τη θέλεις, να ακολουθήσεις τα όνειρά σου και να ανακαλύψεις τον αληθινό σου εαυτό, είναι μια πράξη θάρρους και δύναμης. Ο τίτλος, λοιπόν, αποτελεί και μια έμμεση προτροπή προς τον αναγνώστη να τολμήσει και αυτός να κάνει το ίδιο στη δική του ζωή.
Είναι μια υπενθύμιση ότι οι μεγάλες αλλαγές και οι σημαντικές στιγμές στη ζωή μας συχνά προέρχονται από τις τολμηρές αποφάσεις που παίρνουμε. Ελπίζω ότι το βιβλίο θα εμπνεύσει τους αναγνώστες να σκεφτούν τα δικά τους όνειρα και να αναρωτηθούν τι θα μπορούσαν να πετύχουν αν τολμήσουν να τα ακολουθήσουν με την ίδια αποφασιστικότητα και πάθος όπως η Δάφνη.

ΕΡΩΤΗΣΗ 6: Τί θα επιθυμούσατε να αποκομίσουν οι αναγνώστες/στριες από την ανάγνωση του βιβλίου σας;

Ε.Ι. Θα ήθελα οι αναγνώστες να καταλάβουν τη σημασία της αυτοεκτίμησης και της αυτοαγάπης. Η Δάφνη μαθαίνει να εκτιμά και να σέβεται τον εαυτό της, και αυτή η διαδικασία την ενδυναμώνει και της επιτρέπει να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της ζωής με αποφασιστικότητα.
Εύχομαι ότι η ιστορία θα ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκτιμήσουν τις μικρές στιγμές της ζωής και να αντλήσουν δύναμη και χαρά από τις καθημερινές εμπειρίες τους. Κάθε μικρή στιγμή, κάθε πρόκληση και κάθε νίκη συμβάλλουν στη διαμόρφωση του ποιοι είμαστε και του πώς βλέπουμε τον κόσμο.
Θεωρώ πως το βιβλίο αποτελέσει μια πηγή έμπνευσης, δύναμης και αισιοδοξίας για όλους τους αναγνώστες και τους ενθαρρύνει να τολμήσουν να κάνουν τα δικά τους βήματα προς την εκπλήρωση των ονείρων τους.

ΕΡΩΤΗΣΗ 7: Τέλος, τί θα λέγατε στους νέους που θέλουν να ασχοληθούν με τη συγγραφή;

Ε.Ι. Γράψτε κάθε μέρα, διαβάστε πολύ, μην φοβάστε την κριτική των άλλων και κυρίως την αυστηρή αυτοκριτική, να είστε υπομονετικοί, πιστέψτε στον εαυτό σας, ζητήστε βοήθεια και απολαύστε τη διαδικασία.

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας καί τις απαντήσεις σας.

Με εκτίμηση, Κυριακή Γανίτη από το blog Vivliovamon




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Για Όσα Τόλμησα

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Καίτη Δροσίνη

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Αθηνά Μαλαπάνη

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Ηλιάνα Βολονάκη

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Βαΐα Παπουτσή