Ας γνωρίσουμε τoν συγγραφέα Γιώργο Τσιβελέκο


Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΒΕΛΕΚΟΣ

Οι δημιουργοί συστήνονται...κι ας γνωρίσουμε τoν συγγραφέα Γιώργο Τσιβελέκο

Γράφει ο Γιώργος Τσιβελέκος

Καταρχάς, θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά το Vivliovamon για τη ζεστή φιλοξενία και την Κυριακή Γανίτη για το ενδιαφέρον που έδειξε αλλά και την ευκαιρία που μου έδωσε να σας συστηθώ!

Ονομάζομαι Γιώργος Τσιβελέκος και γεννήθηκα τον Δεκέμβριο του 1997 στην Αθήνα. Μέχρι τα οχτώ μου χρόνια μεγάλωσα στη Νίκαια και από το 2005 διαμένω μόνιμα στην Ανάβυσσο. Είμαι απόφοιτος του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών Αθηνών και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Δημιουργική Γραφή» στον τομέα της Λογοτεχνίας και Γλωσσολογίας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου με τη σύμπραξη του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Έχω παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων, ημερίδων και επιμορφωτικών προγραμμάτων, μεταξύ των οποίων για την Εγκληματολογία στο Εργαστήριο Αστεακής Εγκληματολογίας Παντείου Πανεπιστημίου, όπου και ήμουν συνεργάτης και μέλος της οργανωτικής επιτροπής των σεμιναρίων «Έγκλημα και Κινηματογράφος» για δύο χρόνια, την Ψυχολογία, τη Δημιουργική Γραφή, την Επιμέλεια-Διόρθωση Κειμένου και την Εικονογράφηση.

Ασχολούμαι επαγγελματικά με μια χειρονακτική εργασία, καθώς και με τη διόρθωση-επιμέλεια βιβλίων. Στον ελεύθερο χρόνο μου, φυσικά, ή διαβάζω ή γράφω. Ποιήματα και διηγήματά μου έχουν διακριθεί σε έγκριτους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς. Το διήγημά μου «Η κληρονομιά» έχει συμπεριληφθεί στην ψηφιακή συλλογή διηγημάτων «Ταξίδια από χαρτί», η οποία είναι διαθέσιμη στην Ανοικτή Βιβλιοθήκη. Κατά καιρούς, δημοσιεύονται ποιήματά μου –και όχι μόνο– σε διάφορους ιστότοπους. Το Official Music Video «Η πιο όμορφη εικόνα» έχει σαν κατακλείδα το ομώνυμο ποίημά μου.

Έχω εκδώσει ένα προεφηβικό μυθιστόρημα που φέρει τον τίτλο «Οι τρεις μικροί Άι Βασίληδες» στις εκδόσεις Ελκυστής (2022) και δύο ποιητικές συλλογές με τους τίτλους «Έρως νικημένε μάχαν» (2022) και «Ο επιμένων έρωτας νικά» (2021), οι οποίες κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Οσελότος. Ο Ελληνικός Πολιτιστικός Όμιλος Κυπρίων (Ε.Π.Ο.Κ.) και η εφημερίδα «Κυπριακός Ελληνισμός» βράβευσαν την πρώτη μου συλλογή ως «Βιβλίο Χρονιάς 2021».

Η ενασχόλησή μου με τη συγγραφή ξεκίνησε όταν ήμουν 15 χρόνων και πήγαινα ακόμη σχολείο. Ανέκαθεν λάτρευα τα βιβλία και θαύμαζα τους συγγραφείς. Έτσι, μου γεννήθηκε το όνειρο να γίνω κι εγώ ένας κάποτε. Όμως, σίγουρα δεν αρκεί το να θέλει κανείς να γίνει συγγραφέας ή ποιητής για να γίνει πράγματι, πόσο μάλλον για να είναι και καλός. Εκτός από το ταλέντο και το μεράκι, συντρέχουν κι άλλοι παράγοντες. Έναν από αυτούς, για εμένα, αποτέλεσε η δύσκολη περίοδος που διήνυσα κατά την εφηβεία μου μέχρι την ενηλικίωσή μου και λίγο αργότερα, μέχρι τα 21 μου, χρονική στιγμή που μπήκε καθοριστικά και σοβαρά η συγγραφή στη ζωή μου. Κι επειδή το έχω πει ξανά και ίσως κάποιοι έχουν συνδέσει αυτό το γεγονός με τη συγγραφή της πρώτης αλλά και της δεύτερης ποιητικής μου συλλογής, οι οποίες είναι ερωτικές, όχι, η δύσκολη περίοδος στην οποία αναφέρομαι δεν είχε να κάνει με ερωτική απογοήτευση, αλλά με bullying και ψυχολογική κακοποίηση ή και περιθωριοποίηση. 

Η συγγραφή, λοιπόν, αποτέλεσε το γιατρικό μου, τη διέξοδό μου, το καταφύγιο και κρησφύγετό μου, το απάνεμο λιμάνι μου, το φως στο σκοτάδι. Με βοήθησε να βρω τον εαυτό μου και παράλληλα μου έδωσε τη δυνατότητα και την ευκαιρία να μιλήσω για πράγματα λίγο ξεχασμένα, όπως είναι η ανιδιοτελής αγάπη, η αγάπη άνευ όρων, ο πραγματικός έρωτας, η αποδοχή του άλλου, τα αγνά συναισθήματα κ.α. Επίσης, οφείλω να την ευχαριστήσω και να δηλώσω ευγνώμων και για τους «ωραίους» ανθρώπους που έφερε κοντά μου έκτοτε. Ανθρώπους ευγενικούς που δε βιάζονται να βγάλουν γρήγορα συμπεράσματα για τον άλλον, που δεν παρεξηγούν εύκολα, που έχουν μάθει να σκέφτονται, που δεν κρύβουν τις ευαισθησίες τους και, κυρίως, την ανθρωπιά τους.

Η κυριότερη πηγή έμπνευσής μου είναι η ανάγνωση. Εξάλλου, όπως λένε, για να είσαι καλός συγγραφέας, πρέπει πρώτα να είσαι καλός αναγνώστης. Αυτό από μόνο του δηλώνει πολλά για τη σπουδαιότητα του ρόλου της ανάγνωσης στη συγγραφή. Ωστόσο, πολλές φορές έχω εμπνευστεί και από μια ταινία, ένα τραγούδι, έναν πίνακα, κάποιο περιστατικό, ένα κοινωνικό συμβάν και τη φύση... Πάνω απ' όλα τη φύση.

Ο χώρος που με βοηθάει να συγκεντρώνομαι περισσότερο είναι το σπίτι μου. Όμως, έχει τύχει να γράψω και μέσα στο λεωφορείο και το μετρό.

Η αντιμετώπιση της οικογένειάς μου και του φιλικού περιβάλλοντος είναι ανάμεικτη. Δηλαδή, εννοώ ότι έχω πάρει πολλή αγάπη και υποστήριξη από κάποιους, αλλά από κάποιους άλλους και πολλή αδιαφορία. Η ζυγαριά, όμως, γέρνει υπέρ των πρώτων και σε αυτό είναι που αξίζει να εστιάζω και εστιάζω πράγματι.

Όταν φεύγει το χειρόγραφο από τα χέρια μου για τον εκδοτικό οίκο, δε σας κρύβω πως με πιάνει μια δυνατή ανυπομονησία να ολοκληρωθεί, ώστε να το κρατήσω στα χέρια μου σαν βιβλίο πλέον. Στην ουσία, αυτή είναι η στιγμή που ένα όνειρο υλοποιείται, αποκτά σάρκα και οστά, γίνεται πραγματικότητα, και μπορώ να το μοιραστώ και με όσους ανθρώπους ενδιαφέρονται.

Οι πιο έντονες συγκινησιακές στιγμές σε σχέση με τη συγγραφή είναι όταν λαμβάνω κάποια ανατροφοδότηση-κριτική γεμάτη αγάπη για τα έργα μου. Εκτιμώ πραγματικά το γεγονός πως κάποιος όχι μόνο διαθέτει μερικά από τα χρήματά του για να αγοράσει το βιβλίο μου σε αυτές τις τόσο δύσκολες και άθλιες οικονομικά συνθήκες που ζούμε, όχι μόνο διαθέτει μερικό από τον πολύτιμο χρόνο του, αλλά μπαίνει και στη διαδικασία να γράψει τις εντυπώσεις και το αναγνωστικό βίωμά του και να αναγνωρίσει τη «δουλειά» μου...

Το ολοκαίνουργιο βιβλίο μου «Οι τρεις μικροί Άι Βασίληδες» είναι ένα προεφηβικό, χριστουγεννιάτικο μυθιστόρημα με πολύ χιούμορ αλλά και ευαισθησία. Ωστόσο, μπορεί να διαβαστεί πολύ άνετα και από τους μεγάλους. Ιδανικά, αυτό το βιβλίο έχω φανταστεί να το κρατάνε στα χέρια τους οι γονείς με τα παιδιά τους και να το διαβάζουν παρέα σιγά σιγά μέσα στις χριστουγεννιάτικες γιορτές. Είναι ένα βιβλίο που έχει τη δύναμη να κάνει τους αναγνώστες του να πιστέψουν στη μαγεία των Χριστουγέννων και στο πνεύμα του Άγιου Βασίλη με έναν λογικό και αληθινό τρόπο. Είναι ένα μεγάλο παραμύθι (118 σελίδες) που περνάει μηνύματα για τον σχολικό και εξωσχολικό εκφοβισμό, την αποδοχή, τον αλτρουισμό, την αλληλεγγύη, την προσφορά, την αξία της καλής πράξης, την αγάπη, τα θαύματα... Και όλα αυτά μέσα στην εορταστική ατμόσφαιρα των Χριστουγέννων, με τα πολύχρωμα λαμπιόνια να αναβοσβήνουν χαρμόσυνα, τα σπίτια στολισμένα και από κάπου ψηλά τον Άγιο Βασίλη να πετάει με το έλκηθρό του και να παρατηρεί τις κινήσεις των ανθρώπων και πιο συγκεκριμένα των τριών παιδιών που πρωταγωνιστούν...

Εκείνο που με έκανε να ξεκινήσω τη συγκεκριμένη ιστορία είναι η εξής απλή ερώτηση: «Υπάρχει ο Άγιος Βασίλης;». Θέλησα, λοιπόν, με τη βοήθεια των τριών κεντρικών ηρώων που δημιούργησα, να δώσω τη δική μου απάντηση σε αυτό το ερώτημα – και όχι μόνο. Και η έμπνευση μου ήρθε λίγα Χριστούγεννα πίσω καθώς καθόμουν στο χαλί μπροστά από το χριστουγεννιάτικο δέντρο και το χάζευα σαν μικρό παιδί.

Μία πρόταση ή σκέψη που με εκφράζει και έχω γράψει εγώ ο ίδιος και με την οποία θα ήθελα να κλείσω αυτήν την κάτι παραπάνω από μια απλή προσπάθεια να σας συστηθώ, νομίζω, είναι η εξής: 
~Όταν σε ρωτούν προς τα πού γέρνει η βάρκα, «Ισορροπεί», να λες. Να παίρνεις το μέρος της μέσα σου θάλασσας αν δε θες να μπατάρεις.


Με εκτίμηση,
Γιώργος Τσιβελέκος

Το βιβλίο ''Οι τρεις μικροί Άι Βασίληδες'' κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ελκυστής.


Τον ευχαριστώ πολύ!!!

Με εκτίμηση,

Κυριακή Γανίτη από το blog Vivliovamon




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φλόγες στα Κύματα

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Γιώργο Ζάννο

ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΑΖΙ ΠΛΗΓΩΝΕΙ

Ευχές για Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση!!!

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΠΙ ΔΕΚΑ