Κρεσέντο Εκδίκησης
Πολλάκις έχω αναφερθεί στην μεγάλη αγάπη που τρέφω για τα αστυνομικά μυθιστορήματα. Άλλες τόσες έχω μιλήσει για τους λόγους που τα καθιστούν τόσο αρεστά σε πολύ μεγάλη μερίδα του αναγνωστικού κοινού,αλλά καί τα όσα αναμένω από την επαφή μου με αυτά. Αυτό που δεν έχω μοιραστεί μαζί σας είναι η θέση που έχουν τα συγκεκριμένα βιβλία στην καθημερινότητά μου,τουλάχιστον,όσον αφορά το κομμάτι της ανάγνωσης. Δεν λέω πως πάντα όσα διαβάζω με ικανοποιούν στον υπέρτατο βαθμό,αλλά προσπαθώ να κρατώ τα όποια θετικά. Κι εδώ που τα λέμε,όσο πιο πολύ διαβάζω,τόσο πιο απαιτητική καί ''δύσκολη'' γίνομαι ως αναγνώστρια. Άν,λοιπόν,μου ζητούσαν να χαρακτηρίσω με λίγες λέξεις τι είναι για μένα τα συγκεκριμένα βιβλία,θα τα παρομοίαζα ως ένα διεγερτικό της σκέψης μου που κρατά,παράλληλα,αμείωτο το ενδιαφέρον μου για την λογοτεχνία. Μην σας πω πως είναι ένας πολύ καλός τρόπος αποφόρτισης από τα όποια προβλήματα της καθημερινότητας. Σε αυτό το πλαίσιο συνεχίζω τα αναγνωστικά μου ταξίδια έχοντας συντροφιά το βιβλίο της συγγραφέως Θεοφανίας Ανδρονίκου-Βασιλάκη,με τίτλο ''Κρεσέντο Εκδίκησης'',που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Χάρτινη Πόλη. Ένα αστυνομικό μυθιστόρημα με αρκετές κοινωνικές προεκτάσεις.
Η συγγραφέας δεν εμφανίζεται για πρώτη φορά στο αναγνωστικό κοινό,αλλά έχει ένα γεμάτο λογοτεχνικό έργο πίσω της. Άν καί για μένα θα ήταν η πρώτη επαφή με βιβλίο της καί έμοιαζε σαν να βουτούσα απευθείας στα βαθειά χωρίς κάποιο σωσίβιο,από τον τίτλο ''Κρεσέντο Εκδίκησης'',τα τέσσερα πρόσωπα που απεικονίζονται καθαρά καί σαν σκιά,καθώς καί από τις αρχικές στιγμές της ανάγνωσης,ένιωσα πως με περιέβαλε ένα δίχτυ προστασίας καί σασπένς που ιντρίγκαρε την σκέψη μου καί είχε εξάψει την φαντασία μου. Προσπάθησα,λοιπόν,να αποκωδικοποιήσω αυτά τα στοιχεία,με την προοπτική να έβρισκα επιπλέον πληροφορίες. Προφανώς καί η εκδίκηση είναι μία από τις πιθανές αιτίες διάπραξης ενός εγκλήματος,ακόμη κι αν έχουν περάσει πολλά χρόνια από την αρχική διατελεσθείσα αδικία/κακουργηματική πράξη/ηθική βλάβη κλπ. Όμως,αυτό το ''κρεσέντο'' δίπλα στην λέξη ''εκδίκηση'' υπονοούσε πως ίσως να υπήρχε ( ; ) κάτι πιο βαθύ πίσω από όλα αυτά. Σίγουρα οι όποιες απαντήσεις δεν θα μου δινόντουσαν σαν άλλοι από μηχανής θεοί,αλλά διαβάζοντας όλο το βιβλίο.
"Στετίνο Πολωνίας, 1988. Κατά τη διάρκεια της δεξίωσης για την έναρξη του καλοκαιριού στην έπαυλη της οικογένειας Βίσκο, ο δεκαοκτάχρονος Βάσα Ορλάνωφ συλλαμβάνεται για τη στυγερή δολοφονία του ιδιοκτήτη. Όλα οδηγούν στο συμπέρασμα πως κίνητρό του ήταν η κλοπή ενός πίνακα αμύθητης αξίας. Όμως, τίποτα δεν εξηγεί το έγκλημα του νεαρού ενάντια στον άνθρωπο που τον ευεργετούσε για χρόνια και σκόπευε να τον στηρίξει στις ανώτερες μουσικές σπουδές του ως πιανίστα. Ορεινή Κορινθία, 2018. Στις απόκρημνες στροφές της χιονισμένης Ζήρειας, ένα αυτοκίνητο πέφτει στον γκρεμό και τυλίγεται στις φλόγες. Από μέσα ανασύρεται νεκρή η Αγνή Γεωργίου. Όταν οι αστυνομικές αρχές διαπιστώνουν τη σχέση της με τον διαβόητο και διεθνώς καταζητούμενο Ορλάνωφ, ενημερώνουν άμεσα την Ιντερπόλ. Ο αστυνομικός πράκτορας Νικόλας Στασινός έρχεται εσπευσμένα στην Ελλάδα από τη Λυών και συνεργάζεται με την αστυνόμο Νιόβη Πέτρου του Τμήματος Κορίνθου, προκειμένου να εντοπίσουν τα ίχνη του κακοποιού. Δύο εκ διαμέτρου αντίθετοι άνθρωποι αναγκάζονται να ενώσουν τις δυνάμεις τους, αναζητώντας στοιχεία από το παρελθόν και ξεκινούν μαζί ένα ταξίδι ενάντια στον χρόνο σε Πολωνία, Γαλλία και Ελλάδα. Κοινός σκοπός τους είναι να συλλάβουν έναν στυγνό δολοφόνο, που διαφεύγει για περισσότερο από δύο δεκαετίες. Και τότε αδιανόητα εγκλήματα και ένοχα μυστικά, θαμμένα στο σκοτάδι και στη σιωπή, αποκαλύπτονται. Αντισυμβατικοί έρωτες και ανατριχιαστικές αλήθειες που δεν τολμούν να ειπωθούν έρχονται στο φως. Οι ψυχές των νεκρών απαιτούν δικαίωση…" (Περίληψη οπισθοφύλλου)
Η συγγραφέας με λόγο μεστό καί άκρως κατανοητό ''χτίζει'' μία ιστορία άρτια από άποψη δομής καί πλούσια από ανατροπές,έρωτα,συγκίνηση,περιεκτικά κεφάλαια,συναισθήματα,περιγραφικές σκηνές,αγωνία,μυστήριο καί μηνύματα για πολλούς αποδέκτες. Ένα μυθιστόρημα που από την μία μεριά υπερισχύει το αστυνομικό στοιχείο καί από την άλλη το κοινωνικό καί τούμπαλιν (προσωπικά εμένα αυτό ως στοιχείο δεν με ενόχλησε καθόλου,αλλά καί πάλι αυτή είναι η προσωπική μου άποψη). Η συγγραφέας μας παρουσιάζει μία πολυπρόσωπη ιστορία,όπου η παρουσία όλων των προσώπων είναι απαραίτητη καί σε συνδυασμό με τους αληθοφανείς διαλόγους,τις εύστοχες αναδρομές στο παρελθόν,αλλά καί τις εξομολογήσεις μερικών από αυτά τα πρόσωπα,έχουμε σταδιακά όλα τα κομμάτια του παζλ που μας δίνουν όλη την τελική εικόνα.
Σκοπός της συγγραφέως μέσα από την παρούσα ιστορία είναι,αρχικά,να μας αποδείξει πως αργά,ή,γρήγορα έρχεται το πλήρωμα του χρόνου καί ανταμείβει,δικαιώνει,ή,τιμωρεί όλους κι όλες μας για τα όσα καλά,ή,κακά έχουμε πράξει στους εαυτούς μας,ή,στους άλλους γύρω μας. Αναδεικνύει ζητήματα που μας ταλανίζουν διαχρονικά ως κοινωνία καί πολίτες αυτής. Όχι,η αυτοδικία καί η ανάγκη για επιβολή της όποιας τιμωρίας μέσω της εκδίκησης δεν λειτουργούν λυτρωτικά πάντα. Οι αρχές είναι οι αρμόδιες,μα να που η ίδια η ζωή παίρνει τα ηνία στα χέρια της με διφορούμενα αποτελέσματα... Έπειτα,θα πατήσει πάνω στα σαθρά θεμέλια που έχουν χτιστεί οι κοινωνίες,την αθλιότητα που επικρατεί γύρω μας,την όλη ασχήμια πίσω από το φανταχτερό ''φαίνεσθαι'' καί το πως η μεγάλη χρηματική δύναμη μπορεί να διαφεντεύει,να λειτουργεί εις βάρος των ανυπεράσπιστων καί τον τρόπο που μένει ανέγγιχτη,-κάποιες φορές-,από την δικαιοσύνη. Ναι,είναι ένα καλογραμμένο βιβλίο,παρά τον σχετικά μεγάλο του όγκο,καί διαβάζεται ευχάριστα κι άκοπα. Εμένα μου άφησε αρκετά καλές εντυπώσεις. Αναζητήστε το!
Καλή ανάγνωση!
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΘΕΟΦΑΝΙΑ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΥ-ΒΑΣΙΛΑΚΗ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΧΑΡΤΙΝΗ ΠΟΛΗ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου