Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Βασιλική Δραγούνη


Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΔΡΑΓΟΥΝΗ

Οι δημιουργοί συστήνονται...κι ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Βασιλική Δραγούνη

Γράφει η Βασιλική Δραγούνη

Είμαι η Βασιλική Δραγούνη, ποιήτρια και συγγραφέας. Θα ήθελα, καταρχάς, να σας ευχαριστήσω για την πρόσκληση, είναι χαρά μου να φιλοξενούμαι στο Vivliovamon.

Η συγγραφή κατέχει σημαντικό ρόλο στη ζωή μου, κατευθύνει αμετάκλητα την ύπαρξή μου και τη ματιά μου στον κόσμο. Ξεκίνησα να γράφω αποσπασματικούς στίχους, ποιήματα και διηγήματα από την εφηβεία μου και σε όλη τη διάρκεια των σπουδών μου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όμως δεν μοιραζόμουν τα γραπτά μου - ήταν απλώς και μόνο ο μηχανισμός μου για να διώξω την συναισθηματική φόρτιση από πάνω μου. Τελικά συνειδητοποίησα ότι μπορούσα να τους δώσω φωνή και να μοιραστώ τις ιστορίες μου με έναν τρόπο που δεν ήξερα πώς να το κάνω αλλιώς.

Τώρα διανύω την δεύτερη φάση της δημιουργικής μου πορείας, στην έναρξη της οποίας τοποθετώ και το ξεκίνημα της "συγγραφικής" μου ηλικίας. Ο λόγος που με παρότρυνε στην πρώτη φάση ήταν να φυλακίσω την περιέργειά μου για τη ζωή σ' έναν προσωπικό, δικό μου κόσμο ελευθερίας, στη δεύτερη φάση μια διαφορετικού είδους αναζήτηση που αναπτύχθηκε μέσα μου, η οποία περιστρεφόταν γύρω από ερωτήματα συλλογικού νοήματος.

Έμπνευση αποτελούν, για μένα τα καίριας σημασίας θέματα που ταλανίζουν τον άνθρωπο όπως η μοναξιά, η αβεβαιότητα, η κλονισμένη για την πραγμάτωση των ελπίδων πίστη, η κοινή των θνητών μοίρα, η μεταφυσική αγωνία για την ύπαρξη, η φθορά που επιφέρει το πέρασμα του χρόνου. Έμπνευση αποτελούν επίσης οι στιγμές έντασης, αλλά και ό,τι συμβαίνει στο άμεσο περιβάλλον μου. Οτιδήποτε με στεναχωρεί ή με προβληματίζει με εμπνέει. Κανένα είδος γραφής άλλωστε, ακόμα κι εκείνο το φαινομενικά απομακρυσμένο από αυτές τις προβληματικές, δεν μπορεί να είναι αποστασιοποιημένο από τα γεγονότα του κόσμου στον οποίο απευθύνεται. 

Τα θέματα που με ελκύουν περισσότερο είναι συγκεκριμένα, αλλά αστείρευτα.  Το φως και το σκοτάδι, οι μικρές καθημερινές πληγές, η μοναξιά, η ψυχή, ο θάνατος και το επέκεινα του θανάτου, ο πόνος του ανθρώπου αλλά και η αβάσταχτα συνεχής βούλησή του να ικανοποιήσει ό,τι a priori είναι αδύνατον να ικανοποιηθεί, συμπληρώνουν τον καμβά που πάνω του υφαίνεται η θεματογραφία μου. 

Έχω εκδώσει επτά ποιητικές συλλογές: "Πτήση στο Φως" (Αθήνα, 2017), "Σελήνη στον Σκορπιό" (Αθήνα, 2018), "Τοπία του Είναι" (Αθήνα, 2019), "Από Ένστικτο" (Αθήνα, 2020), "Όλα όσα νόμιζες" (Αθήνα, 2021) από τις Εκδόσεις Πνοές Λόγου και Τέχνης, "Κόκκινο Μελάνι" (Κέντρο Ευρωπαϊκών Εκδόσεων Χάρη Τζο Πάτση, Αθήνα, 2022) και "Φαινότυπος" (Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές, Λάρισα, 2022).

Έχω εκδώσει επίσης την συλλογή μικροδιηγημάτων "Το κόκκινο φοριέται στην καρδιά" (Εκδόσεις Πνοές Λόγου και Τέχνης, Αθήνα, 2020), την συλλογή διηγημάτων "Κυρτά Κάτοπτρα" (Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές, Λάρισα, 2021), την συλλογή μικρών ιστοριών "Ρωγμές στο προσωπείο" (Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές, Λάρισα, 2022) και μία μικρή νουβέλα με τίτλο "Η άλλη" (Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές, Λάρισα, 2022).

Το τελευταίο μου βιβλίο είναι έχει τον τίτλο "Μία γραμμή ορίζοντα" / "A Horizon Line" και είναι μία συλλoγή ποιημάτων και μικρών ιστοριών στα Ελληνικά, Αγγλικά, Ιταλικά, Γερμανικά και Γαλλικά (Εκδόσεις Edizioni Universum, Sicily, Italy, 2023). 

Η συγγραφή είναι για μένα στάση ζωής. Με αλλάζει, με εμπνέει, μου θυμίζει να συνεχίζω να παλεύω, να συνεχίζω να προσπαθώ. Η συγγραφή μου δίνει έναν χώρο για να εξετάσω το μέλλον που θέλω, και αυτό που δεν θέλω, και το πώς οι πράξεις μου μπορεί να συμβάλλουν στο ένα ή στο άλλο. Μου δίνει επίσης έναν τρόπο να αφηγηθώ πώς, ακόμη και μέσα σε μια δυστοπία, μπορεί κανείς να ξαναχτίσει την ζωή του και να οδηγήσει ένα μονοπάτι προς τα αστέρια.

Την ευχαριστώ πολύ!!!

Με εκτίμηση,

Κυριακή Γανίτη από το blog Vivliovamon






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Γιώργο Ζάννο

Φλόγες στα Κύματα

ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΑΖΙ ΠΛΗΓΩΝΕΙ

Ευχές για Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση!!!

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Μαρία Κέιτζ