Συνέντευξη με τον συγγραφέα/ποιητή Κωνσταντίνο Γρηγοριάδη


Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ/ΠΟΙΗΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Θ. ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ

Γράφει η Κυριακή Γανίτη

   Σημερινός μου καλεσμένος στην στήλη των συνεντεύξεων ο συγγραφέας/ποιητής Κωνσταντίνος Γρηγοριάδης. Τον ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο καί τις απαντήσεις του. Από τις εκδόσεις Ελκυστής κυκλοφορεί το βιβλίο του με τίτλο "Συνοικία Αγία Φωτεινή". Του εύχομαι να είναι καλοτάξιδο. Για όσους/ες επιθυμούν να το διαβάσουν,μπορούν να το προμηθευτούν είτε από το επίσημο site του εκδοτικού,είτε από κάποιο βιβλιοπωλείο.


Για να δούμε τι μοιράστηκε μαζί μας...

ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Τί είναι για εσάς η συγγραφή;

Κ.Γ. Η συγγραφή είναι για μένα ένας τρόπος έκφρασης, μια εξομολόγηση στο εαυτό μου και στους άλλους, ένας τρόπος επικοινωνίας. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Ελκυστής το βιβλίο σας με τίτλο “Συνοικία Αγία Φωτεινή”. Να είναι καλοτάξιδο. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια γι’αυτό;

Κ.Γ. Κατ'αρχάς σας ευχαριστώ πολύ για την ευκαιρία που μου δίνεται να γραψω λίγα λόγια για το βιβλίο μου ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΑΓΙΑ ΦΩΤΕΙΝΗ. Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε αυτήν την προσφυγική συνοικία η οποία δεν υπάρχει πια, την θέση της έχει καταλάβει η πανεπιστημιούπολη. Το σπίτι μου βρισκόταν εκεί ακριβώς όπου βρίσκεται σήμερα η βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου. Σε αυτήν την συνοικία πέρασα πολύ ευτυχισμένα παιδικά χρόνια.Στο βιβλίο αυτό περιγράφω τον τρόπο ζωής των κατοίκων της συνοικίας, τις δραστηριότητες τους, όπως επίσης τις διαδρομές των προγόνων μου και τα παιδικά μου χρόνια μεγαλώνοντας σε αυτήν την συνοικία. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 3: Ποια η πηγή έμπνευσης για την συγγραφή του βιβλίου;

Κ.Γ. Μου άρεσε η ιδέα να γράψω κάτι για μια συνοικία που ανήκει σήμερα στην ιστορία. Πρόσεξα ότι πολύ λίγα πράγματα έχουν γραφτεί, για αυτήν την προσφυγική συνοικία του κέντρου της Θεσσαλονίκης, που ήταν κάποτε η δεύτερη σε μέγεθος μετά την συνοικία της Τούμπας. Ετσι σκέφτηκα να κάνω μία αρχή. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 4: Πόσος χρόνος χρειάστηκε για να ολοκληρώσετε την συγγραφή του;

Κ.Γ. Χρειάστηκα μερικές εβδομάδες για την ολοκλήρωση του βιβλίου. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 5: Σε ποιον βαθμό επηρεάζει την ζωή καί την μετέπειτα πορεία μας η γειτονιά στην οποία μεγαλώσαμε;

Κ.Γ. Σε εμένα τουλάχιστον μεγαλώνοντας εκείνα τα χρόνια στην συνοικία της Αγίας Φωτεινής, σε μια εποχή που οι γονείς δεν είχαν ούτε τον χρόνο, αλλά ούτε και την διάθεση να αφιερώσουν πολύ χρόνο στα παιδιά, μου έδωσε αυτάρκεια.
Η νοοτροπία της τότε εποχής ηταν:"Κοίταξε και κάνε ό,τι κάνω" .
Παρακολουθούσα τι έκαναν οι μεγαλύτεροι, έβαζα την φαντασία μου να λειτουργήσει και αυτοσχεδίαζα.
Εμαθα λοιπόν από μικρός να αυτοεξυπηρετούμαι και να κατασκευάζω τα περισσότερα παιχνίδια μου μόνος.

ΕΡΩΤΗΣΗ 6: Τί θα επιθυμούσατε να αποκομίσει το αναγνωστικό κοινό από την επαφή του με το βιβλίο σας;

Κ.Γ. Να γνωρίσει το πώς ήταν και τον τρόπο ζωής των κατοίκων μίας μεγάλης ιστορικής συνοικίας, που δεν υπάρχει σήμερα. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 7: Ποιο το όραμά σας ως συγγραφέας;

Κ.Γ. Πιστεύω ότι το να μοιράζεται κανείς οτιδήποτε με κάποιον άλλον, είναι ανθρώπινη ανάγκη. Όταν μεταδίδεις την χαρά, τις εμπειρίες και την γνώση σου σε άλλους, ολοκληρώνεις ένα από τα καθήκοντά σου στην ζωή. Εάν τα κρατάς όλα για σένα τότε η ζωή γίνεται στατική, καταντά μονότονη και δεν υπάρχει εξέλιξη. 

EΡΩΤΗΣΗ 8: Τέλος,σαν αναγνώστης,τί είδους βιβλία προτιμάτε να διαβάζετε;

Κ.Γ. Διαβάζω κυρίως φιλοσοφία, ιστορία και ποίηση. 

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας καί τις απαντήσεις σας.

Με εκτίμηση,Κυριακή Γανίτη από το blog Vivliovamon

Διαβάστε εδώ την κριτική μου για το βιβλίο: https://vivliovamon.blogspot.com/2022/10/blog-post_13.html

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φλόγες στα Κύματα

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Γιώργο Ζάννο

ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΑΖΙ ΠΛΗΓΩΝΕΙ

Ευχές για Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση!!!

Το Σπασμένο Φυλαχτό