Για Όσα Τόλμησα

Γράφει η Κυριακή Γανίτη

Σήμερα θα ξεκινήσω να καταγράφω τις σκέψεις μου για το βιβλίο που διάβασα και σας παρουσιάζω με ένα ερώτημα προς όλους κι όλες εσάς που θα διαβάσετε το παρόν κείμενο. Θέλω να είστε ειλικρινείς, όχι με μένα, αλλά με τον εαυτό σας. Κάντε λίγο υπομονή και θα καταλάβετε τι εννοώ. Ελάχιστες φορές, καθ'όλη τη διάρκεια της αναγνωστικής μου εμπειρίας, έχει τύχει να παρατείνω -παντελώς εσκεμμένα- την παραμονή ενός βιβλίου στα ράφια της βιβλιοθήκης μου με εκείνα προς ανάγνωση. Όχι, γιατί δεν επιθυμώ να το διαβάσω! Αντιθέτως, το κάνω διότι θέλω να κρατήσω όσο περισσότερο γίνεται αυτήν τη γλυκειά αναμονή σε σχέση με όσα θα λάβω από εκείνο. Πώς να σας το εξηγήσω; Ίσως πάλι να αντιλαμβάνεστε τι εννοώ και να έχετε νιώσει κάτι ανάλογο... Έτσι δεν είναι;

Όταν έφτασε στα χέρια μου το μυθιστόρημα της συγγραφέως Ελένης Ισπόγλου, με τίτλο ''Για Όσα Τόλμησα'' (κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ιβίσκος) είναι αλήθεια ότι μου κέντρισε το ενδιαφέρον η εικόνα του εξωφύλλου του. Η εντέχνως παντελής έλλειψη χαρακτηριστικών του προσώπου της απεικονιζόμενης γυναίκας με έκανε να μπορώ να δω τόσο δικά μου στοιχεία όσο και άλλων γυναικών που γνωρίζω πάνω της. Ναι, μου εξέπεμπε μία καθολικότητα που θεωρώ ότι θα βοηθούσε κάθε γυναίκα που θα διάβαζε το βιβλίο να ταυτιστεί με την κεντρική πρωταγωνίστρια κι όχι μόνο. Κι εκεί που το είχα τοποθετήσει πάνω πάνω για να το διαβάσω σύντομα, έμαθα ότι ένα μέρος της ιστορίας του συνδέεται με την πολυαγαπημένη μου Νάξο. Ε, τότε πήρε παράταση η ανάγνωσή του. Το βιβλίο ταξίδεψε μαζί μου στη Νάξο, έκανε στάση στη λατρεμένη παραλία της Αγίας Άννας, ''πότισε'' η αλμύρα και ο αιγαιοπελαγίτικος αέρας πάνω του, μα και πάλι δε διαβάστηκε τότε. Όχι, δεν επιθυμούσα να ''ξεβάψουν'' τόσο γρήγορα αυτές οι αναμνήσεις. Πέρασε, όμως, ο καιρός και να που σήμερα δεν ένιωσα μόνο ότι διάβασα το βιβλίο, αλλά ότι γυρνούσα πάλι εκεί...

Δε νομίζω ότι έχει υπάρξει κάποιος άνθρωπος, που έστω και για μερικές φορές, δεν έχει αφήσει στην άκρη τα όνειρα, τις επιθυμίες, τους στόχους και ό,τι άλλο μπορεί να ''γεμίζει'' την ψυχή του, απλώς και μόνο για να μπορέσει να ικανοποιήσει και να ευχαριστήσει τους άλλους ανθρώπους γύρω του... Τρανά παραδείγματα -κατά κόρον, δίχως αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κι εξαιρέσεις- είναι οι γυναίκες, των οποίων η θέση μέσα στην κοινωνία τόσο σε ατομικό όσο και σε ευρύτερο επίπεδο, από τα παλαιότερα χρόνια έως και τις μέρες μας, δείχνει να έχει μία περιορισμένη και προορισμένη εκ προοιμίου δράση (εντός και εκτός εισαγωγικών), αναφορικά με το τι επιτρέπεται να πράττει, το πώς να συμπεριφέρεται, σκέφτεται, καθώς και το τι θέλει. Πόσες, άραγε, βρίσκουν τη δύναμη και το κουράγιο για να διεκδικήσουν όλα όσα επιθυμούν, δίχως να νοιαστούν για το τι θα πει ο κόσμος, το πόσα εμπόδια θα βρουν στο δρόμο τους, μα επιλέγουν να σταθούν πιστές στα όνειρά τους ώστε να τα πραγματοποιήσουν;

''Σε έναν κόσμο γεμάτο περιορισμούς πόσες γυναίκες αγωνίζονται για να σηκώσουν το βάρος της καθημερινότητας; Πόσες θυσιάζουν τις επιθυμίες τους για να ικανοποιήσουν τους άλλους; Πόσες αφήνουν τα όνειρά τους να σβήνουν σιωπηλά;
Μία από αυτές είμαι κι εγώ.
Ονομάζομαι Δάφνη. Είμαι μία εργαζόμενη μητέρα και αγαπώ την οικογένειά μου όσο τίποτα άλλο.
Ένα όνειρο που είχα από μικρή χάθηκε στα βάθη της καρδιάς μου. Μια συγκλονιστική στιγμή ανατρέπει τα πάντα και αυτό το όνειρο ξεπηδά από μέσα μου. Τώρα το πάθος μου για να το κάνω πραγματικότητα δεν έχει όρια.
Συνταρακτικά γεγονότα θα κάνουν τη ζωή μου άνω κάτω, αλλά εγώ θα συνεχίζω να αντλώ όση δύναμη χρειάζομαι για να γίνω η κυρίαρχος του εαυτού μου.
Δεν θα εγκαταλείψω ποτέ το όνειρό μου όσες προκλήσεις κι αν συναντήσω. Τίποτα πια δεν μπορεί να με σταματήσει." (Από το οπισθόφυλλο)

Το ''Για Όσα Τόλμησα'' είναι ένα σύγχρονο μυθιστόρημα που ''πιάνει'' τον παλμό της κοινωνίας. Μην κάνετε το λάθος να νομίζετε ότι απευθύνεται αποκλειστικά και μόνο σε γυναίκες αναγνώστριες. Όχι! Είναι ιδανικό και για τους άνδρες αναγνώστες που θέλουν να δουν τα πράγματα γύρω τους από μία αντίθετη και αντικειμενικά ξένη προς αυτούς οπτική. Όσοι/ες θα επιλέξετε να το διαβάσετε, θα μπείτε στη διαδικασία να αναλογιστείτε πολλά, κάποια να τα αναθεωρήσετε, μα πάνω απ'όλα να δείτε ότι ήρθε η στιγμή να τολμήσετε να πάρετε το ρίσκο για να δείτε τους στόχους σας να πραγματοποιούνται. Όχι! Μη σταθείτε σε κακόβουλες πράξεις και σκέψεις τρίτων γύρω σας. Μας/σας αξίζει κάθε ευτυχία! Κανείς και καμία δεν έχει το οποιοδήποτε δικαίωμα να μας/σας τη στερήσει, ούτε καν να υποβιβάσει την προσπάθειά μας/σας. Να μειώσει την αξία μας/σας ως άνθρωπο. Αντισταθείτε σε όλα αυτά. Προσηλωθείτε στο σκοπό σας και θα τα καταφέρετε!
Αναζητήστε το! Καλή ανάγνωση.

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ιβίσκος.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Καίτη Δροσίνη

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Αθηνά Μαλαπάνη

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Ηλιάνα Βολονάκη

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Βαΐα Παπουτσή