Συνέντευξη με την συγγραφέα Θεοδώρα Σαρδελή


Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΘΕΟΔΩΡΑ ΣΑΡΔΕΛΗ
Γράφει η Κυριακή Γανίτη

Σημερινή μου καλεσμένη στην στήλη των συνεντεύξεων η συγγραφέας Θεοδώρα Σαρδελή. Την ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο καί τις απαντήσεις της. Το πρώτο της βιβλίο, με τίτλο ''Το πέταγμα της πεταλούδας'' κυκλοφορεί σε ηλεκτρονική μορφή. Της εύχομαι να είναι καλοτάξιδο. Για όσους/ες επιθυμούν να το διαβάσουν, μπορούν να το προμηθευτούν από εδώ: https://payhip.com/TheodoraSardeliAuthor


Για να δούμε τι μοιράστηκε μαζί μας...

ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Κυκλοφόρησε πρόσφατα το πρώτο σας βιβλίο με τίτλο ‘’Το πέταγμα της πεταλούδας’’. Να είναι καλοτάξιδο. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια γι’αυτό;

Θ.Σ. Πρόκειται για ένα κοινωνικό μυθιστόρημα, 117 σελίδων, στο οποίο περιγράφω μέσα από την πορεία δύο αδερφών πόσο εύκολα μπορούν να επηρεαστούν οι εξελίξεις λόγω κάποιων εσκεμμένων μεταβολών στη ροή των γεγονότων. Στη συγκεκριμένη ιστορία, οι σκόπιμες παρεμβολές μιας εμπαθούς γυναίκας θα παίξουν καθοριστικό ρόλο, καθώς ο βαθμός επίδρασής τους ισχυροποιείται τόσο από τους οικονομικούς της πόρους, όσο και από τους στενούς συγγενικούς της δεσμούς. Ο αναγνώστης βιώνει την ίντριγκα μέσα από μια ατμοσφαιρική και ρεαλιστική αφήγηση και, ακολουθώντας βήμα-βήμα τους πρωταγωνιστές, παρακολουθεί με αγωνία την εξέλιξη της πλοκής.

ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Πόσο εύκολη, ή, δύσκολη η μετάβαση από την ιδιότητά σας ως κριτικός θεατρικών παραστάσεων σε αυτήν της συγγραφέως;

Θ.Σ. Ήταν μία πρόκληση που η δυσκολία της εξαρτήθηκε από πολλούς παράγοντες, αλλά η εμπειρία μου στη συγγραφή, η εξοικείωσή μου με τη δομή της αφήγησης και η δημιουργική μου διάθεση συνέβαλαν θετικά. Ως κριτικός θεατρικών παραστάσεων, έχω αναπτύξει καλή σχέση με την αναλυτική σκέψη, δεξιότητα που απαιτείται στη συγγραφή.
Πρέπει να μπορείς να δημιουργείς χαρακτήρες, να αναπτύσεις ιστορίες και να προκαλείς συναισθήματα στους αναγνώστες. Από την άλλη, με βοήθησε πολύ και η αγάπη που τρέφω για το βιβλίο. Διαβάζω από πολύ μικρή, σχεδόν από μωρό. Αυτό που λένε ότι το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου, για μένα, είναι μια πολύ μεγάλη αλήθεια. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 3: Ποια η πηγή έμπνευσης της ιστορίας του βιβλίου σας; 

Θ.Σ. Εμπνεύστηκα από τη θεωρία του χάους. Στην πιο ποιητική της μεταφορά, αναφέρεται ως "φαινόμενο της πεταλούδας". Οι επιστήμονες, όταν χρησιμοποιούν τον όρο "χάος", αναφέρονται στην ευαίσθητη εξάρτηση του μέλλοντος από τις αρχικές συνθήκες, όπου και η απειροελάχιστη αλλαγή σε αυτές είναι ικανή να οδηγήσει σε εντελώς απρόβλεπτα αποτελέσματα. Ο κεντρικός χαρακτήρας του έργου μου, που εκτελούσε παράλληλα και χρέη αφορμής αυτού του μυθιστορήματος, ταίριαζε απόλυτα σε αυτήν τη θεωρία, οπότε και ενώθηκαν τα κομμάτια από διάφορες σκέψεις που είχα τότε στο μυαλό μου.

EΡΩΤΗΣΗ 4: Πόσος χρόνος χρειάστηκε για να ολοκληρώσετε την συγγραφή του;

Θ.Σ. Ξεκίνησα να το γράφω σε συνέχειες στην ψηφιακή πλατφόρμα Wattpad το 2019. Παρόλο που εμείς, οι βιβλιομανείς, μένουμε σταθεροί στην αναντικατάστατη εμπειρία της υφής του χαρτιού, στην όσφρηση της αγαπημένης μυρωδιάς του μελανιού, όταν ανοίγουμε για πρώτη φορά ένα βιβλίο, στην προσεκτική ανάγνωση του οπισθόφυλλου και τόσα άλλα χαρίσματα που προσφέρει η έντυπη έκδοση, δε μπορούσα να παραβλέψω το γεγονός ότι η νέα μορφή ανάγνωσης είχε ήδη έρθει. Θέλοντας να τη δοκιμάσω, σε μία αναζήτησή μου για το πώς θα μπορούσα να δημοσιοποιήσω ένα βιβλίο μου ηλεκτρονικά, έπεσα πάνω στην παγκόσμια αυτή πλατφόρμα και ενθουσιάστηκα. Μπορούσα να αναρτώ το έργο μου σε κεφάλαια και παράλληλα να αλληλεπιδρώ και με το αναγνωστικό μου κοινό. Από τότε μέχρι και σήμερα, το Wattpad αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της συγγραφικής και αναγνωστικής μου ζωής. Παρόλο που το έργο μου έτυχε μεγάλης απήχησης (με διαφορετικό τίτλο τότε), διάφοροι προσωπικοί λόγοι με οδήγησαν στην παύση του για τρία χρόνια. Το καλοκαίρι του 2022, όμως, πήρα την απόφαση να το συνεχίσω, να το ολοκληρώσω και, κατόπιν, να προβώ στην έκδοσή του αλλά σε ηλεκτρονική μορφή (e-book), έτσι όπως ξεκίνησε. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 5: Πώς επιλέχθηκε ο τίτλος; Τι μπορεί να κρύβει;

Θ.Σ. Όπως ανέφερα και πιο πάνω, ο τίτλος αρχικά ήταν άλλος. Τον άλλαξα, διότι ήθελα κάποιον που να υποδηλώνει ότι η ιστορία που περιγράφεται στο βιβλίο ακολουθεί την έννοια της θεωρίας του χάους. Έτσι, προέκυψε "Το πέταγμα της πεταλούδας."

ΕΡΩΤΗΣΗ 6: Τι θα επιθυμούσατε να αποκομίσουν οι αναγνώστες/στριες από την ανάγνωση του βιβλίου σας;

Θ.Σ. Θα σταθώ σε μία φράση, "τα εμπόδια είναι για να ξεπερνιούνται", η οποία ανέκυψε από αναγνώστρια και αποτέλεσε ηθικό δίδαγμα που αντλήθηκε από το έργο μου. Πέραν της απολύτου συμφωνίας μου με την εν λόγω φράση, δράττομαι της συγκυρίας να συμπληρώσω πως η αντιμετώπιση των προκλήσεων της ζωής ως ευκαιρίες μπορεί να αποτελέσει πηγή ανακάλυψης νέων ικανοτήτων και δυνατοτήτων, που πιθανότατα θα παρέμεναν αφανείς. Σε εμένα προσωπικά, η ενίσχυση της αντοχής μου απέναντι στην αποθάρρυνση δημιουργεί μια αίσθηση ανθεκτικότητας, που μου επιτρέπει να αντιμετωπίζω τις δυσκολίες με αυτοπεποίθηση και αυξάνει την εμπιστοσύνη στον εαυτό μου, ότι είμαι έτοιμη για αυτές που ακολουθούν. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 7: Αγαπημένο βιβλίο και συγγραφέας;

Θ.Σ. Δύσκολη απάντηση, καθώς έχω αρκετά αγαπημένα βιβλία, όπως και συγγραφείς, που εκτιμώ πολύ. Η λογοτεχνία προσφέρει τόσες πολλές επιλογές και εμπειρίες, που θα αποτελούσε αδικία το γεγονός να αναφερθώ κάπου συγκεκριμένα. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 8: Τέλος, τι να αναμένουμε στο μέλλον από τη συγγραφέα Θεοδώρα Σαρδελή; Μπορείτε να μας πείτε δύο λόγια; 

Θ.Σ. Αυτήν τη στιγμή, δουλεύω το επόμενο βιβλίο μου, αλλά είναι πολύ νωρίς να πούμε κάτι για αυτό.

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας καί τις απαντήσεις σας.

Με εκτίμηση, Κυριακή Γανίτη από το blog Vivliovamon




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ας μιλήσουμε για ''likes'' & ''followers''...

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Ιορδάνα (Δανάη) Στεργίου

Ας γνωρίσουμε την ποιήτρια Μαρία Σταυροπούλου

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Λάζαρο Μωυσίδη

Η ευτυχία της ανυπαρξίας