Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Ανδρέα Παπαγεωργίου


Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΓΕΩΓΙΟΥ

Οι δημιουργοί συστήνονται...κι ας γνωρίσουμε τoν συγγραφέα Ανδρέα Παπαγεωργίου

Γράφει ο Ανδρέας Παπαγεωργίου

Ονομάζομαι Παπαγεωργίου Ανδρέας και είμαι μεταπτυχιακός φοιτητής Προϊστορικής Αρχαιολογίας στο ΕΚΠΑ. Η σχέση μου με τη συγγραφή ξεκίνησε από πολύ νωρίς, καθώς ξεκίνησα να πειραματίζομαι ήδη από το δημοτικό και από τότε δεν σταμάτησα στιγμή να θέλω να αποτυπώνω σκέψεις και ιδέες στο χαρτί. Όντας λάτρης της ιστορίας, της μυθολογίας και της αρχαιολογίας σπούδασα στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, το οποίο και αποτέλεσε μεγάλο έναυσμα στο να με κάνει να οδηγηθώ ξανά στα αχνάρια της συγγραφής. Αυτή τη φορά, στόχος μου υπήρξε η σύνθεση μυθιστορημάτων με κεντρικό πυρήνα την ιστορία, τους μύθους και την αρχαιολογία.

Ανέκαθεν μου άρεσαν τα βιβλία και οι ταινίες έχοντας πάντα μια ιδιαίτερη αδυναμία σε ιστορίες μυστηρίου και επιστημονικής φαντασίας. Ονειρευόμουν πάντα να καταφέρω κι εγώ να γράψω κάτι σαν κι αυτά που διάβαζα και έβλεπα. Στρέφοντας το βλέμμα μου στο πρόσφατο παρελθόν, φτάνω με χαρά στη στιγμή της δημιουργίας του πρώτου μου βιβλίου «Δούλοι Θεού». Εφαλτήριο για το εν λόγω βιβλίο, υπήρξαν τα ποικίλα  ακαδημαϊκά μου ερεθίσματα.

Ήταν Καλοκαίρι του 2019 όταν συμμετείχα στην πρώτη μου Πρακτική Επιφανειακή-Ανασκαφική Έρευνα στην Ιεράπετρα της Κρήτης. Εκεί γεννήθηκε και ο σπόρος της ιδέας γι΄αυτό το εγχείρημα. Λίγο η έρευνα, λίγο το κρητικό τοπίο και η αρχαιολογία, άρχισαν σιγά- σιγά να συνθέτουν τις εικόνες και την ιστορία στο μυαλό μου, σε τέτοιο βαθμό που τον Σεπτέμβρη της ίδιας χρονιάς ξεκίνησα τη συγγραφή. Η ιδέα αγκαλιάστηκε γρήγορα από τις Εκδόσεις Λυκόφως και τον Εκδότη μου Αβέρκιο Λουδάρο, τον οποίο δράττομαι της ευκαιρίας να ευχαριστήσω και δημόσια.

Αγαπώ πολύ το θέατρο, τη μουσική, τη λογοτεχνία και την ποίηση και δοκιμάζω συχνά τις δυνάμεις μου και στα τέσσερα παραπάνω είδη γραφής. Γενικότερα όμως βασική επιδίωξη μου είναι να μη βάζω «ταμπέλες» στα έργα μου. Μου αρέσει αρκετά να πειραματίζομαι συγγραφικά και αν είναι δυνατόν να διασταυρώνω διαφορετικά λογοτεχνικά είδη σε ένα κείμενο. Αυτό ακριβώς προσπάθησα να κάνω και με τους «Δούλους Θεού», ένα βιβλίο που συνδυάζει τον ρεαλισμό με το μυστήριο αλλά και με την επιστημονική φαντασία. Γιατί όπως έχει πει και ο Χούλιο Κορτάσαρ «Πιστεύω πως σε μια αφήγηση η απροσδόκητη εμφάνιση ενός στοιχείου τελείως υπερφυσικού τελείως και αποφασιστικά φανταστικού κάνει την πραγματικότητα ακόμα πιο πραγματική».

Ωστόσο, είμαι ανοιχτός μελλοντικά σε νέες λογοτεχνικές κατηγορίες και ως μια μορφή πρόκλησης αλλά και ως μια μορφή πειραματισμού. Δεν απορρίπτω φυσικά κανένα είδος και θεωρώ πως κάθε άνθρωπος κρύβει μέσα του έναν «δημιουργό»! Έναν δημιουργό που αν τον αφήσει ελεύθερο χωρίς περιορισμούς και σύνορα στη φαντασία, δύναται να δημιουργήσει κόσμους που ούτε ο ίδιος δεν έχει φανταστεί.

Στόχος μου, μέσω της πρώτης μου αυτής συγγραφικής απόπειρας, είναι πρωτίστως να ταξιδέψω τον αναγνώστη προσφέροντάς του ερεθίσματα προερχόμενα από την ιστορία και τον αρχαίο πολιτισμό. Είναι πράγματι πάρα πολλά εκείνα τα παγκόσμια μυθολογικά και αρχαιολογικά στοιχεία που έχουν αποτελέσει ερεθίσματα πολλών συγγραφέων και σεναριογράφων του εξωτερικού. Με τους «Δούλους Θεού» όμως ήθελα με κάποιο τρόπο να κάνω την εξελισσόμενη ιστορία πιο οικεία στον αναγνώστη, ακριβώς γιατί τα γεγονότα, η δράση, η φαντασία και τα τοπία που περιγράφονται, είναι όλα παρμένα από την ελληνική αρχαιότητα.

Ας μη σταματήσουμε λοιπόν να δημιουργούμε και ας αφήσουμε τη φαντασία μας ελεύθερη! Γιατί παραφράζοντας τη φράση του Νίτσε: «στον έρωτα (και στη λογοτεχνία) όλα επιτρέπονται!».  

 Το βιβλίο "Δούλοι Θεού'' κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Λυκόφως.


Τον ευχαριστώ πολύ!!!

Με εκτίμηση,

Κυριακή Γανίτη από το blog Vivliovamon

- Διαβάστε την κριτική μου για το βιβλίο ''Δούλοι Θεού'' εδώ: https://vivliovamon.blogspot.com/2022/04/blog-post_84.html





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Γιώργο Ζάννο

Ευχές για Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση!!!

Φλόγες στα Κύματα

Ο σύμβουλος του βασιλιά

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Μαρία Κέιτζ