Βιβλιοπρόταση καλοκαιριού ν.4: ΑΝΤΡΕΣ! ΑΝ ΣΚΟΤΩΣΩ ΕΝΑΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ;

Γράφει η Κυριακή Γανίτη

   Πόσες φορές σας έχει τύχει να ταυτιστείτε σε μεγάλο βαθμό,ή,πλήρως με έναν ήρωα,ή,μία ηρωϊδα ενός βιβλίου; 
Όσον αφορά εμένα,είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού καί τις θυμάμαι έως σήμερα.

  Πόσες φορές έχετε νιώσει πως νιώθετε κάποια κόπωση από την διαρκή επαφή σας με τα βιβλία καί ενώ έχετε αποφασίσει να κάνετε ένα διάλειμμα (απόλυτα σεβαστό καί κατανοητό ως συνθήκη),η τύχη σας αλλάζει τα σχέδια φέρνοντας μπροστά σας ένα βιβλίο που εγγυημένα θα περάσετε καλά;
 Όχι. Αυτές τις φορές δεν τις έχω μετρήσει,αλλά έχω απολαύσει με την καρδιά μου αυτά τα βιβλία.

  Ποιος/α ισχυρίζεται με απόλυτη σιγουριά πως τα χιουμοριστικά βιβλία είναι σαχλά κι ανούσια; 
Θα μου επιτρέψετε να μην ασπάζομαι αυτήν την άποψη,καθώς όλοι κι όλες συχνά-πυκνά στην καθημερινότητά μας πέφτουμε θύματα της δήθεν σοβαροφάνειας!

  Ε,λοιπόν,εγώ είχα την καλή τύχη να γνωρίσω καί να διαβάσω ένα βιβλίο που με κάλυψε πλήρως,όχι μόνο ως προς τα παραπάνω,αλλά καί σε πολλά ακόμη. Ο λόγος για το βιβλίο ''ΑΝΤΡΕΣ! ΑΝ ΣΚΟΤΩΣΩ ΕΝΑΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ;" που υπογράφει η συγγραφέας Άννα Συκιανάκη καί κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Έξη. Ένα χιουμοριστικό βιβλίο που όπως λέει καί η περιγραφή του: ''Μία χιουμοριστική ιστορία που δείχνει πως ίσως μόνο το ανεκπλήρωτο να δίνει νόημα στη ζωή μας…"

   "Με λένε Αλεξία, είμαι τριάντα τριών χρονών, έχω μια επιτυχημένη καριέρα, μια πολύ αγαπημένη οικογένεια και τρεις φίλους που με στηρίζουν σε κάθε φάση της ζωής μου. Κοινώς, τα έχω όλα. Το μόνο που μου λείπει είναι ένας άντρας, που όμως μου τον φέρνει ο Άγιος Βασίλης την παραμονή της Πρωτοχρονιάς. Και ενώ το όνομά του είναι χάλια, εκείνος είναι λίγο πιο τέλειος από τον ιδανικό άντρα όπως τον είχα φανταστεί. Ή μήπως όχι; Γιατί η αλήθεια είναι ότι ο ιδανικός άντρας δεν σε παρατάει, επειδή βρήκε κάποια άλλη, και μάλιστα μικρότερη από εσένα. Ούτε ανακαλύπτεις ενώ προσπαθείς να ξεπεράσεις το χωρισμό σας, ότι σου έχει πει τόσα ψέματα, που στην ουσία είναι ένας άγνωστος. Ευτυχώς που οι φίλοι μου δεν με άφησαν να φτάσω στα άκρα και να πέσω στο επίπεδό του. Γιατί αυτό το έκανα μόνη μου. Όμως, ο Θεός αγαπάει τον κλέφτη, αλλά αγαπάει και τον νοικοκύρη. Ένα τυχαίο γεγονός φέρνει τα πάνω κάτω στη ζωή μου και εκεί που ήμουν μόνη μου και αποφασισμένη να φάω όλα τα γλυκά του κόσμου και την επόμενη μέρα να αρχίσω γυμναστήριο για να τα χάσω, μια αποκάλυψη που έγινε κυριολεκτικά μπροστά στα πόδια μου, με έκανε να καταλάβω τι ήταν αυτό που πραγματικά ήθελα στη ζωή μου. Και κάπως έτσι ξεκινάει η δική μου απρόσμενη ιστορία, που είμαι σίγουρη ότι δεν είναι διόλου συνηθισμένη!"

   Η άνωθεν περίληψη του οπισθοφύλλου είναι άκρως κατατοπιστική καί μας βάζει απευθείας στο κλίμα του βιβλίου. Άντρες αναγνώστες,μην φοβάστε! Δεν υπάρχει καμία πρόθεση εξόντωσής σας από τις γυναίκες,ούτε το βιβλίο προορίζεται μόνο για εκείνες. Η συγγραφέας χρησιμοποιεί,-έναν ευφυή τίτλο-,που μας ιντριγκάρει. Μέσα από την παρούσα ιστορία,-που όσο υπερβολική κι αν σας φανεί,έχει μεγαλύτερη βάση στην πραγματικότητα απ'όσο φανταζόμαστε-,θα θίξει το ζήτημα του έρωτα,της φιλίας,της προδοσίας,της εκμετάλλευσης,της εμπιστοσύνης,της οικογένειας καί των δεσμών μεταξύ των μελών της,αλλά καί λοιπών κοινωνικών θεμάτων που μας προβληματίζουν ως κοινωνία στο σύνολό μας. 

   Όλοι κι όλες θέλουμε να πιστεύουμε πως ζούμε σε μία χώρα φιλελεύθερη,όπου δεν υπάρχουν ζητήματα που θεωρούνται ταμπού,πως αποδεχόμαστε όλους τους ανθρώπους όπως είναι καί κυρίως όπως θέλουν να είναι,πως τάχα μου δεν υπάρχουν προκαταλήψεις γύρω από την ηλικία,τα κιλά καί την εξωτερική εμφάνιση. Συγγνώμη γι'αυτό που θα πω,μα πλανόμαστε πλάνην οικτρά. Κι ας μην πάμε μακρυά. Θα σας αναφέρω μερικά παραδείγματα. 
- Αρχικά,είναι εκείνα τα παιδιά που δεν τολμούν να μιλήσουν ελεύθερα καί ειλικρινά στους γονείς τους για την σεξουαλική τους προτίμηση καί να λάβουν την αναμενόμενη αγάπη καί αποδοχή,διότι φοβούνται την απόρριψη καί παγιωμένες αντιλήψεις. 
- Έπειτα,η μόδα της εποχής ορίζει,λανθασμένα,πρότυπα ομορφιάς,χωρίς να στέκεται στην ουσία μα καί σε υγιή πρότυπα.
- Η ηλικία,το φύλο καί οι ''υποχρεώσεις'' που συνοδεύουν αυτά τα δύο,πού τις πάτε; Μία κοινωνία που διαρκώς απαιτεί καί με τον δικό της τρόπο επιβάλλει το πότε θα πρέπει να παντρευτεί καί να κάνει παιδί μία γυναίκα (οι άνδρες κακά τα ψέματα δεν δέχονται την ίδια,ή,καθόλου πίεση πάνω σε αυτό το θέμα) χωρίς να την ρωτά το τι εκείνη επιθυμεί για την ίδια της την ζωή...
- Η οικογένεια που πιέζει για την υλοποίηση αυτών των προτύπων καί κατεστημένων της κοινωνίας,ακόμη καί τον τρόπο που ενδείκνυται για την πραγματοποίηση όλων αυτών...

  Αυτά καί ακόμα περισσότερα θα βρούμε μέσα στην παρούσα ιστορία,που χάρη στο ευφυές χιούμορ της συγγραφέως,όχι μόνο τα καυτηριάζει,αλλά βάζει καί εμάς στην διαδικασία να τα σκεφτούμε καί να δούμε πως λίγο έως πολύ πιθανότατα να έχουμε βρεθεί στην θέση κάποιου/ας εκ των προσώπων που θα παρελάσουν μπροστά μας. Άνδρες καί γυναίκες με τόσα κοινά χαρακτηριστικά,σκέψεις,επιθυμίες,εμπειρίες,όνειρα,πάθη,λάθη,μα τόσο αληθοφανείς που δεν γίνεται να μην αναπτύξεις ποικίλα συναισθήματα προς το πρόσωπό τους. Προσωπικά αισθάνθηκα μία ευφορία καί ασφάλεια ερχόμενη σε επαφή με το παρόν βιβλίο. Ο λόγος της συγγραφέας κούμπωσε άψογα με τον τρόπο σκέψης μου καί με έκανε να διαβάσω το βιβλίο με μία ανάσα,κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον μου καί ψυχαγωγώντας με. Ένα βιβλίο που θα μείνει καιρό νωπό στην μνήμη μου!
Αναζητήστε το! Καλή ανάγνωση!

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΑΝΝΑ ΣΥΚΙΑΝΑΚΗ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΕΞΗ







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Γιώργο Ζάννο

Φλόγες στα Κύματα

ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΑΖΙ ΠΛΗΓΩΝΕΙ

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Μαρία Κέιτζ

Κυκλαδίτικα παραμύθια βιβλίο Β, Ιστορίες από μελτέμι και αλμύρα