Συνέντευξη με την συγγραφέα/θεατρολόγο Ίλια Λακίδου


Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΙΛΙΑ ΛΑΚΙΔΟΥ

Γράφει η Κυριακή Γανίτη

   Σημερινή μου καλεσμένη στην στήλη των συνεντεύξεων η συγγραφέας/θεατρολόγος Ίλια Λακίδου. Την ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο καί τις απαντήσεις της. Από την ΚΑΠΑ Εκδοτική κυκλοφορούν τα βιβλία της με τίτλους ''Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ" καί ''ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΝ ΣΤΟ ΜΕΤΑ". Της εύχομαι να είναι καλοτάξιδα. Για όσους/ες επιθυμούν να τα διαβάσουν,μπορούν να τα προμηθευτούν είτε από το επίσημο site του εκδοτικού,είτε από κάποιο βιβλιοπωλείο. 

Για να δούμε τι μοιράστηκε μαζί μας...

ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Πώς μπήκε η συγγραφή στην ζωή σας;

Ι.Λ. Στο πλαίσιο της εργασίας μου ως εκπαιδευτικός θεατρικής αγωγής και αναζητώντας έργα για να παίξουν θέατρο οι μαθητές και οι μαθήτριες μου, συχνά βρισκόμουν στη θέση να διασκευάζω υπάρχοντα κείμενα γιατί συνήθως το πλήθος των προσώπων των έργων δεν ικανοποιούσε τις ανάγκες των τμημάτων μου ή οι σκηνικές απαιτήσεις ήταν μεγάλες για το σχολικό πλαίσιο. Από την άλλη, η προετοιμασία έργων μέσα από τις διαδικασίες και τις τεχνικές του θεάτρου της επινόησης (devised theatre) στο πλαίσιο της διδασκαλίας μου, μου άνοιξε δρόμους ώστε να γράψω μαζί με τους μαθητές ή για τους μαθητές έργα που τους αφορούν.

ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Κυκλοφόρησαν πρόσφατα από την ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ τα δύο σας παιδικά βιβλία υπό μορφή θεατρικών έργων με τίτλους ''Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ" καί ''ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΝ ΣΤΟ ΜΕΤΑ". Να είναι καλοτάξιδα. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια γι’αυτά;

Ι.Λ. Το «Από το πριν στο μετά» με βάση τις αρχές του θεάτρου της επινόησης ικανοποίησε τις ανάγκες της σχολικής μονάδας όπου υπηρετούσα το 2011-12, το 4ο Δ.Σ. Βούλας, για μία αποχαιρετιστήρια γιορτή και τη δική μου επιθυμία να δημιουργήσω κάτι μαζί με τους μαθητές που να τους αφορά. Έτσι πρόκειται για να έργο που μιλά για την πρώτη μέρα στο σχολείο, τη ζωή στο Δημοτικό και τα όνειρα για το μέλλον με κωμικό τρόπο.


Το «Η ζωή είναι μαζί» δημιουργήθηκε ως ένα έργο για μαθητές και μαθήτριες της Α΄Δημοτικού που έχουν μάθει τα πρώτα γράμματα από τη μία και από την άλλη ως ένα έργο για μία κοινότητα παιδιών που έζησε πρώτη φορά στο μεγάλο σχολείο και ήρθε αντιμέτωπη, όπως και το κυρίως πρόσωπο, το «Αγαπώ» με διάφορα συναισθήματα. Το Αγαπώ κάνει ένα ταξίδι στις διάφορες γειτονιές του λεξικού και συναντά λέξεις που εκπροσωπούν ποικίλες καταστάσεις. Στο έργο, όταν το Αγαπώ συναντά το Σε, η ζωή γίνεται καλύτερη. Αφορμή για το έργο είναι ένα παραμύθι του Χρήστου Μπουλώτη «Μία ερωτική ιστοριούλα με καλό τέλος». 


ΕΡΩΤΗΣΗ 3: Πώς γεννήθηκε η ιδέα της δημιουργίας της σειράς ''Σχολική σκηνή'';

Ι.Λ. Οι εκπαιδευτικοί διψούν για νέα θεατρικά κείμενα που να μπορούν να ανεβάσουν στο σχολείο. Που να είναι γραμμένα για το σχολείο: με πλήθος ρόλων που είναι ισοβαρείς μεταξύ τους, μικρές σκηνικές απαιτήσεις, σύντομη διάρκεια και λόγο κατάλληλα προσαρμοσμένο σε κάθε ηλικία. Από την άλλη, έχουμε ανάγκη για έργα σημερινά, με σύγχρονο, γρήγορο διάλογο που να επιτρέπει στα παιδιά να παίζουν θέατρο ως παιδιά κι όχι ως εκπαιδευμένοι ηθοποιοί.

ΕΡΩΤΗΣΗ 4: Πόσο σας βοήθησαν οι σπουδές σας στην συγγραφή των παρόντων βιβλίων;

Ι.Λ. Χωρίς τις σπουδές μου δεν θα ήμουν αυτή που είμαι σήμερα. Θα πρέπει να έχεις διαβάσει πολύ για να γράψεις και θα πρέπει να έχεις δει και πολύ θέατρο.

ΕΡΩΤΗΣΗ 5: Τα βιβλία σας απευθύνονται μόνο σε παιδιά,ή,θα είναι χρήσιμο ‘’εργαλείο’’ στα χέρια γονιών καί εκπαιδευτικών;

Ι.Λ. Τα έργα της σειράς «Σχολική Σκηνή» απευθύνονται και σε παιδιά και στους εκπαιδευτικούς τους. Είναι έτσι φτιαγμένα για να είναι φιλικά και στους δύο και από πλευράς περιεχομένου και από πλευράς εκτυπωτικής φροντίδας.

ΕΡΩΤΗΣΗ 6: Τί θα επιθυμούσατε να λάβουν οι μικροί/ες αναγνώστες/στριες από την επαφή τους με τα βιβλία σας;

Ι.Λ. Να νιώσουν ότι τα έργα είναι γραμμένα για εκείνους και να αποφασίσουν να τα ανεβάσουν με τους φίλους και τους συμμαθητές τους, στο σχολείο ή και αλλού.

ΕΡΩΤΗΣΗ 7: Πώς ανάλογα έργα σαν καί τα δικά σας δύνανται να αναπτύξουν την κριτική ικανότητα καί σκέψη των παιδιών;

Ι.Λ. Το θέατρο επιτρέπει στα παιδιά να δοκιμάσουν ζητήματα που τους προβληματίζουν ή που δυσκολεύονται να τα κατανοήσουν, στο ασφαλές πλαίσιο της τέχνης. Μετά από τη συμμετοχή σε μία σχολική παράσταση, κάθε παιδί έχει νιώσει μία σημαντική εμπειρία και είναι ωριμότερο από πριν.

ΕΡΩΤΗΣΗ 8: Είναι,τελικά,τα παιδιά οι πιο αυστηροί κριτές καί το πιο απαιτητικό κοινό;

Ι.Λ. Τα παιδιά είναι το πιο ειλικρινές κοινό. Αν σε εκείνους αρέσει το έργο που διαβάζουν… έχεις πετύχει μία μικρή νίκη.

ΕΡΩΤΗΣΗ 9: Τέλος,τί να αναμένουμε από την συγγραφέα Ίλια Λακίδου στο μέλλον;

Ι.Λ. Σκοπεύουμε στη Σχολική Σκηνή να εκδοθούν κι άλλα κείμενα και για όλες τις ηλικίες. Ετοιμάζονται για τη μυθολογία μας, τις σταθερές εορτές ιστορικής μνήμης, δηλαδή 28η Οκτωβρίου, 17η Νοεμβρίου και 25η Μαρτίου και για τα Χριστούγεννα. Πέρα όμως από αυτά υπάρχουν και άλλα που αφορούν το περιβάλλον, τα μαθηματικά κ.λπ.

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας καί τις απαντήσεις σας.
Με εκτίμηση,Κυριακή Γανίτη από τα blogs Dominica Amat/Vivliovamon

Διαβάστε την κριτική μου για τα βιβλία εδώ: https://vivliovamon.blogspot.com/2022/05/blog-post_19.html

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η συγγραφέας Αθηνά Μαλαπάνη μας ''συστήνει'' το νέο της βιβλίο ''Κόκκινο''

Αφιέρωμα στα βιβλία: ''Ο Χρόνος παράξενα σωπαίνει'' & ''Φωνή Γυναίκας"

Η ζωή γράφτηκε με κιμωλία

Τέσσερις Ερωτικές Ιστορίες μυστηρίου & φαντασίας (Βερενίκη-Ελεωνόρα-Λιγεία-Μορέλα)

Γιατί δεν κοιμάσαι, μαμά;