Συνέντευξη με την συγγραφέα Ευθυμία Καραμπά


Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑ ΚΑΡΑΜΠΑ

Γράφει η Κυριακή Γανίτη

   Σημερινή μου καλεσμένη στην στήλη των συνεντεύξεων η συγγραφέας Ευθυμία Καραμπά. Την ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο καί τις απαντήσεις της. Από τις εκδόσεις Ελκυστής κυκλοφορεί το βιβλίο της με τίτλο ''Ξιπασμένες νοικοκυρές". Της εύχομαι να είναι καλοτάξιδο. Για όσους/ες επιθυμούν να το διαβάσουν,μπορούν να το προμηθευτούν είτε από το επίσημο site του εκδοτικού,είτε από κάποιο βιβλιοπωλείο.


Για να δούμε τι μοιράστηκε μαζί μας...

ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Με ποιον τρόπο μπήκε η συγγραφή στην ζωή σας;

Ε.Κ. Η ανάγκη μου να εκφράζομαι γράφοντας υπήρχε από τα εφηβικά μου χρόνια. Αργότερα, οι σπουδές, μετά η εργασία μου, δεν μου άφηναν χρόνο για να μπορέσω να αφοσιωθώ στην συγγραφή μιας συγκεκριμένης ιδέας. Ώσπου ήρθε η «ευλογημένη» καραντίνα του κορονοϊού. Πιέστηκα αρκετά κλεισμένη μέσα στο σπίτι και ένιωσα την επιθυμία να δημιουργήσω μια σελίδα στο Facebook και να αναρτήσω το πρώτο μου κείμενο, προκειμένου να επικοινωνήσω με τον έξω κόσμο. Το κείμενο είχε μεγάλη αποδοχή και οι ακόλουθοι της σελίδας πολύ σύντομα αυξήθηκαν. Και μετά ήρθε το δεύτερο κείμενο και το τρίτο και τελικά οι ίδιοι οι αναγνώστες με προέτρεψαν να συγκεντρώσω όλα μου τα κείμενα σε ένα βιβλίο. Έτσι «γεννήθηκαν» οι Ξιπασμένες Νοικοκυρές. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Ελκυστής το βιβλίο σας με τίτλο ’’Ξιπασμένες νοικοκυρές’’. Να είναι καλοτάξιδο. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια γι’αυτό;

Ε.Κ. Όπως ήδη προανέφερα, το βιβλίο μου «Ξιπασμένες Νοικοκυρές» είναι μια συλλογή χρονογραφημάτων, πολλά από τα οποία έχουν αναρτηθεί για σύντομο χρονικό διάστημα στην σελίδα μου στο Facebook. Δημιούργησα μια παρέα ηρώων, εμπνευσμένους από υπαρκτά και μη πρόσωπα, οι οποίοι εμπλέκονται σε διάφορες ιστορίες. Είναι ιστορίες καθημερινής τρέλας και όχι μόνο, που συχνά προκαλούν γέλιο μέχρι δακρύων. Άλλοτε συγκινούν και άλλοτε προβληματίζουν. Είναι πολύ ενδιαφέρον για μένα το γεγονός ότι οι αναγνώστες μου συχνά ταυτίζονται με έναν ήρωά μου και μου ζητούν ιστορίες με αυτόν πρωταγωνιστή. Παρακολουθούν την ζωή του. Με ρωτούν σχετικά με γεγονότα που αναφέρονται στις ιστορίες του και ποια ήταν η έκβαση τους και τελικά με εμπνέουν για να συνεχίσω να γράφω.

ΕΡΩΤΗΣΗ 3: Ποια η πηγή έμπνευσης της ιστορίας του βιβλίου σας; 

Ε.Κ. Οι ιστορίες του βιβλίου μου είναι εμπνευσμένες από μικρά ή και μεγάλα γεγονότα της ζωής μας. Μια παρεξήγηση, μια έκφραση, ένα νεύμα μπορούν να με οδηγήσουν στην εξύφανση μιας ιστορίας. Σε όλες τις ιστορίες μου συχνά υπάρχει ένα αληθινό γεγονός μέσα, το οποίο βεβαίως εμπλουτίζω, εξελίσσω και καμιά φορά «τραβάω και από τα μαλλιά». Οι ήρωές μου μπορεί να είναι αληθινά πρόσωπα, μπορεί και όχι. Δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στις δύο κατηγορίες, μιας που και αυτοί που είναι γέννημα της φαντασίας μου έχουν ήδη ολοκληρωμένο παρελθόν, παρόν και μέλλον μέσα στο μυαλό μου.

ΕΡΩΤΗΣΗ 4: Πόσος χρόνος χρειάστηκε για να ολοκληρώσετε την συγγραφή του;

Ε.Κ. Το σύνολο των ιστοριών δημιουργήθηκε σε ένα χρονικό διάστημα περίπου ενάμιση χρόνου.

ΕΡΩΤΗΣΗ 5: Τί θα επιθυμούσατε να αποκομίσει το αναγνωστικό κοινό από την επαφή του με το βιβλίο σας;

Ε.Κ. Θα επιθυμούσα, όταν οι άνθρωποι που θα διαβάσουν τις ιστορίες μου, τελειώσουν το βιβλίο να έχουν ένα μεγάλο χαμόγελο καρφιτσωμένο στο πρόσωπό τους, να νιώσουν την ψυχή τους λίγο πιο ανάλαφρη – αν βγει από το στόμα τους και ένα «αχ! Ωραίο ήταν!» ακόμη καλύτερα-  να δουν την ζωή λίγο πιο αισιόδοξα και να νιώσουν τις δυνάμεις τους ανανεωμένες να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες της ζωής τους. Το αν θα αποκομίσουν τελικά κάτι από το βιβλίο και αν θα αποφασίσουν αυτό να το εφαρρμόσουν στην δική τους ζωή ή να αλλάξουν πράγματα στον τρόπο που σκέφτονται και δρουν ως άνθρωποι ,είναι πραγματικά κάτι που εξαρτάται από τους ίδιους, όπως συμβαίνει με όλα τα βιβλία. Το σίγουρο πάντως είναι ότι το βιβλίο αυτό φωνάζει ότι «το χιούμορ ΠΡΕΠΕΙ να υπάρχει στην ζωή μας». 

ΕΡΩΤΗΣΗ 6: Έχετε ξεκινήσει να γράφετε το επόμενο βιβλίο σας; Αν ναι,μπορείτε να μας πείτε δύο λόγια; Σε ποιο λογοτεχνικό είδος θα ανήκει;

Ε.Κ. Δουλεύω εδώ και καιρό ένα ιστορικό μυθιστόρημα που αφορά στην ζωή μίας εκ των ηρωίδων του βιβλίου «ΞΙΠΑΣΜΕΝΕΣ ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΣ» της θείας Νίτσας, μιας που ένα μεγάλο μέρος των αναγνωστών μου τρέφουν ιδιαίτερη αδυναμία σε αυτήν. Δεν ξέρω όμως αν αυτό το βιβλίο θα προλάβει να ολοκληρωθεί πρώτο ή αν θα εκδοθεί προηγουμένως ο δεύτερος τόμος με τις ιστορίες των «ΞΙΠΑΣΜΕΝΩΝ ΝΟΙΚΟΚΥΡΩΝ».

ΕΡΩΤΗΣΗ 7: Ποιο το όραμά σας ως συγγραφέας;

Ε.Κ. Να γράφω πράγματα που αγγίζουν τις ψυχές των ανθρώπων με έναν τρόπο αληθινό και θα τολμήσω να πω «θεραπευτικό».

EΡΩΤΗΣΗ 8: Σαν αναγνώστρια,τί είδους βιβλία προτιμάτε να διαβάζετε;

Ε.Κ. Τα πάντα. Κυριολεκτικά. Από τα «ροζ ευπώλητα» - όπως διάβασα προσφάτως σε μια μεγάλη βιβλιοομάδα, αλαζονικά, να τα αποκαλούν-  μέχρι  Μπέκετ (οι «Δαιμονισμένοι» με εντυπωσίασαν ήδη σε νεανική ηλικία). 

ΕΡΩΤΗΣΗ 9: Τέλος,ποιο το αγαπημένο σας βιβλίο;

Ε.Κ. Είναι τόσα τα αγαπημένα μου βιβλία που θα αρκεστώ να σας πω ποιο με εντυπωσίασε πιο πρόσφατα. Είναι το «Εκεί που τραγουδάνε οι καραβίδες» OWENS DELIA. 

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας καί τις απαντήσεις σας.
Με εκτίμηση,Κυριακή Γανίτη από το blog Vivliovamon

Ε.Κ. Εγώ ευχαριστώ για την ενδιαφέρουσα κουβέντα μας.

Διαβάστε την κριτική μου για το βιβλίο εδώ: https://vivliovamon.blogspot.com/2022/07/29.html


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Γιώργο Ζάννο

Φλόγες στα Κύματα

ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΑΖΙ ΠΛΗΓΩΝΕΙ

Ευχές για Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση!!!

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Μαρία Κέιτζ