ΕΦΗ-ΒΙΑ ΕΙΜΑΙ Η ΣΑΡΑ

Γράφει η Κυριακή Γανίτη

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΗ

 Τίτλος: ΕΦΗ-ΒΙΑ
Καί εγώ εστιάζω την προσοχή μου στο εύστοχο λογοπαίγνιο στο οποίο προβαίνει η συγγραφέας σχετικά με τον τρόπο γραφής της λέξης ''εφηβεία'' σε ''εφη-βία'' καί την εσκεμμένη παράλειψη του γράμματος ''ε'' που ουσιαστικά αλλάζει άρδην το αρχικό νόημα της λέξης,ενώ παράλληλα τονίζει ένα αρνητικό στοιχείο αυτής της επίπονης καί ιδιάζουσας ψυχικής κατάστασης των εφήβων που προσπαθούν να βρουν τον εαυτό τους καί τις ισορροπίες καί να προβούν σε μία ομαλή μετάβαση από την παιδική προς την ενήλικη φάση ζωής. Η εφηβεία είναι το ενδιάμεσο σκαλοπάτι μεταξύ αυτών των δυο καί θέλοντας καί μη,όλοι κι όλες θα περάσουμε από αυτό το στάδιο. Η αλήθεια είναι πως για κάποιους/ες αυτό το ιδιότυπο πέρασμα θα είναι πιο εύκολο,ενώ για κάποιους/ες όχι. Στο χέρι εμάς των μεγαλυτέρων,λοιπόν,είναι να βοηθήσουμε τους/τις εφήβους να περάσουν από αυτήν την κατάσταση όσο πιο ανώδυνα καί εποικοδομητικά γίνεται. 
  Υπότιτλος: ΕΙΜΑΙ Η ΣΑΡΑ
Καί απευθείας μας συστήνεται η κύρια πρωταγωνίστρια της ιστορίας του βιβλίου που στο πρόσωπό της κάλλιστα θα μπορούσε να αντικρίσει τον εαυτό της/του κάθε έφηβη καί έφηβος που νιώθει μία διαρκή εσωτερική μάχη μεταξύ του φωτός καί του σκοταδιού. Κάθε έφηβη/ος που δέχεται δριμεία κριτική από τους συνομήλικους καί τις συνομήλικες τους,αλλά καί την προβολή λανθασμένων προτύπων σε όλα τα επίπεδα...
  Στην πένα η συγγραφέας Βίκυ Σγουρέλλη που με τον όμορφο,οικείο καί πολλές φορές στοργικό της λόγο θα έρθει καί θα μας αφηγηθεί,μέσω της κεντρικής πρωταγωνίστριας της Σάρας,δύο εκδοχές της ίδιας ιστορίας. Το πιο σενάριο καί ποιον επίλογο θα επιλέξουμε επαφίεται στον καθένα καί στην καθεμία από εμάς. Άραγε,θα επιτρέψουμε στο κακό να μας κατακτήσει,ή,το καλό θα νικήσει;
   "Είμαι η Σάρα. Είμαι 15.
Ο κόσμος είναι μαύρος...
Ο κόσμος είναι γεμάτος χρώματα!
Πως είμαι έτσι;
Είμαι μια χαρά!
Μισώ τη μαμά μου...
Κάνε με μια αγκαλιά!
Δεν μπορώ άλλο...
Θα τα καταφέρω!
Η Σάρα είναι ένα κορίτσι στην εφηβεία. Μια εφηβεία τραγική, επώδυνη, με τεράστιες δυσκολίες και προβλήματα. Οι σελίδες αυτού του βιβλίου χωρίζονται σε ασπρόμαυρες και έγχρωμες, όπως ακριβώς οι σκέψεις μας. Ποιες θα επικατήσουν; Αυτό θα το αποφασίσετε εσείς." (Περίληψη οπισθοφύλλου)
   Διαβάζοντας το βιβλίο είναι η αλήθεια πως γεννήθηκαν διάφορες σκέψεις στο μυαλό μου,απαιτώντας άμεσες καί σαφείς απαντήσεις...
- Γιατί μας απασχολεί τόσο πολύ η γνώμη των τρίτων;
- Γιατί δεν βλέπουμε τα θετικά στοιχεία της εξωτερικής μας εμφάνισης καί την ομορφιά της ψυχής μας;
- Γιατί θεωρούμε πως εμείς είμαστε πάντα λάθος καί οι άλλοι σωστοί;
- Γιατί δεν έχουμε μάθει να αγαπάμε καί να αποδεχόμαστε τον εαυτό μας καί τους άλλους γύρω μας όπως ακριβώς είναι;
- Γιατί δεν αντιλαμβανόμαστε πως είτε μειώνοντας τον εαυτό μας,είτε τους γύρω μας,στο τέλος κανείς καί καμία δεν βγαίνει κερδισμένος/η από όλο αυτό;
- Γιατί επιτρέπουμε να κυριαρχούν μέσα μας οι αρνητικές κι όχι οι θετικές σκέψεις;
  Θετικά στοιχεία βιβλίου:
- Κατανοητός καί υποστηρικτικός λόγος συγγραφέως
- Ορθή χρήση εκφραστικών μέσων καί άφθονο λεξιλόγιο
- Εξαιρετική εικονογράφηση
- Η ιστορία λειτουργεί ως οδηγός ενδυνάμωσης των εφήβων
- Χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών καί των γονέων
  Εν κατακλείδι,μιλάμε για μία πολύ αξιόλογη δουλειά από μεριάς της συγγραφέως που με προσοχή καί σεβασμό προσεγγίζει την εύθραυστη ψυχολογία των εφήβων. Εμένα το βιβλίο μου άρεσε πολύ καί σας προτείνω να το αναζητήσετε κι εσείς με τη σειρά σας. 
Καλή ανάγνωση!
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΒΙΚΥ ΣΓΟΥΡΕΛΛΗ

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΣ

ΗΛΙΚΙΑ: 13 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΩ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Books with Shoes

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι πιο μυστηριώδεις εξαφανίσεις στην Ελλάδα

Ζώντας τα απωθημένα μας (αναγνωστικό κοινό & συγγραφείς) μέσα από τα πρόσωπα των βιβλίων...

Η κόρη της λήθης

Λάχεσις

Ο δρόμος των αυτοκρατόρων