Συνέντευξη με τον συγγραφέα Βασίλη Κυριλλίδη

Γράφει η Κυριακή Γανίτη

  Σημερινός μου καλεσμένος στην στήλη των συνεντεύξεων ο συγγραφέας Βασίλης Κυριλλίδης. Τον ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο καί τις απαντήσεις του. Από τις εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές κυκλοφορεί το βιβλίο του με τίτλο ''AZTEC Η τελευταία πανδημία''. Του εύχομαι να είναι καλοτάξιδο. Για όσους/ες επιθυμούν να το διαβάσουν,μπορούν να το προμηθευτούν είτε από το επίσημο site του εκδοτικού,είτε από κάποιο βιβλιοπωλείο.

                                                                  Για να δούμε τι μοιράστηκε μαζί μας...

ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Κυκλοφόρησε πρόσφατα ,από τις εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές, το νέο σας μυθιστόρημα με τίτλο, ‘’AZTEC Η τελευταία πανδημία’’. Να είναι καλοτάξιδο. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια γι’αυτό;

Β.Κ. Η έκδοση του βιβλίου ήρθε ως αποτέλεσμα ενός πρώτου βραβείου διαγωνισμού των εκδόσεων Συμπαντικές Διαδρομές. Κινείται στο χώρο του φανταστικού, συγκεκριμένα της δυστοπίας, αλλά, όπως και με τα περισσότερα βιβλία μου, παραμένει γήινο και προσκολλημένο σε μια ευθέως αναγνωρίσιμη πραγματικότητα. Μάλλον ακόμα περισσότερο από τα υπόλοιπα που έχω γράψει, γιατί είναι το βιβλίο το οποίο απαίτησε την μεγαλύτερη πραγματολογική μελέτη, που έχω κάνει ποτέ για μυθιστόρημά μου. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Ποια η πηγή έμπνευσης της ιστορίας του βιβλίου σας; 

Β.Κ. Την ιστορία την εμπνεύστηκα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, και μάλιστα κάτω από πολύ αβέβαιες συνθήκες, για το πως αυτή θα εξελιχθεί στο μέλλον. Πολλά απ' αυτή την αγωνία εκφράστηκαν μυθοπλαστικά, αλλά, ως σύνολο, το μυθιστόρημα δεν βγαίνει ολοκληρωτικά πεσιμιστικό, αφού μέσα σ’ αυτό αναδύονται στοιχεία αισιοδοξίας, όπως και μεγάλες δόσεις χιούμορ. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 3: Πόσος χρόνος χρειάστηκε για να ολοκληρώσετε την συγγραφή του; 

Β.Κ. Ο χρόνος συγγραφής ενός βιβλίου είναι πολύ σχετικός. Κανονικά θα έπρεπε να μετρά από τη στιγμή που συλλαμβάνεις την ιδέα του κι αρχίζεις να τη δουλεύεις στο μυαλό σου. Επίσης, είναι ζήτημα κατά πόσο πρέπει να μετρά ο στάσιμος χρόνος, κι αυτό επειδή θεωρώ επιβεβλημένο να παρατάω αυτό που γράφω και να το ξαναβλέπω πιο ψύχραιμα, μετά από κάποιο καιρό. Είναι ενδιαφέρον να διαπιστώνω πως, πράγματα που πάνω στη βράση της γραφής μού φάνηκαν σωστά, σε μια ύστερη ανάγνωση να βρίσκω πως χρειάζονται προσθήκες, περικοπές ή βελτιώσεις. Σε κάθε περίπτωση, όμως, ένα χρονοδιάγραμμα βοηθά να μην χαλαρώνεις πολύ. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 4: Το φινάλε το ορίσατε εσείς,ή,οι ήρωές σας; 

Β.Κ. Συνήθως το φινάλε των βιβλίων μου το ορίζουν οι ήρωές μου, αλλά στο συγκεκριμένο δεν συμβαίνει έτσι. Θα έλεγα πως το ορίζουν πάλι αυτοί, όχι όμως βάσει των αποφάσεων, αλλά λόγω του χαρακτήρα και των ενεργειών τους, οι οποίες, με τη συνέργεια απίθανων συμπτώσεων, οδηγούν σ' ένα δρόμο που δεν τον ήθελε κανείς τους. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 5: Τί θα επιθυμούσατε να αποκομίσουν οι αναγνώστες/στριες από την ανάγνωση του βιβλίου σας;

Β.Κ. Αυτό που πάντα σκόπευα, από το πρώτο μου κιόλας βιβλίο, δυο δεκαετίες πριν, είναι η ανάγνωσή του να απορροφά, να συναρπάζει και να κάνει τον αναγνώστη να δυσκολεύεται να το κλείσει. Βιβλίο που δεν συναρπάζει, έχει αποτύχει σε μεγάλο βαθμό στην επικοινωνία του με τον αναγνώστη.

ΕΡΩΤΗΣΗ 6: Έχετε ξεκινήσει να γράφετε το επόμενο βιβλίο σας; Αν ναι,μπορείτε να μας πείτε δύο λόγια; Σε ποιο λογοτεχνικό είδος θα ανήκει; 

Β.Κ. Είμαι συγγραφέας του φανταστικού και σκοπεύω να παραμείνω σ' αυτό. Εν τούτοις τα περισσότερα βιβλία μου χαρακτηρίζονται από ένα μεταφυσικό στοιχείο, που σε συνδυασμό με υπαρξιακές αγωνίες, τα προσδίδει μια επιπλέον διάσταση.  Αλλά αυτό που γράφω τώρα είναι ένα βιβλίο καθαρά επιστημονικής φαντασίας, από το είδος που ονομάζεται σκληρή. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 7: Σαν αναγνώστης,τί είδους βιβλία προτιμάτε να διαβάζετε;

Β.Κ. Όλων των ειδών. Μπορεί το φανταστικό να είναι το αγαπημένο μου, αλλά υπάρχουν σπουδαίοι συγγραφείς και λογοτεχνικοί θησαυροί, που δεν μπορώ να παραβλέψω. Επίσης, αν στον αναγνώστη είναι προαιρετικό να διαβάζει όλα τα είδη, θα έλεγα πως στον συγγραφέα είναι υποχρεωτικό. Δύσκολα γίνεσαι καλός συγγραφέας, αν πρώτα δεν αναμετρηθείς ως αναγνώστης με τα καλύτερα της λογοτεχνίας. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 8: Τέλος,ποιο το όραμά σας ως συγγραφέας; 

Β.Κ. Η λέξη όραμα μου φαίνεται πια πομπώδης και μεγαλεπήβολη, την αφήνω στους νεότερους, που έχουν χρόνο μπροστά τους να την σκεφτούν και να την αξιολογήσουν. Μου αρκεί να είμαι συνεπής κι ευανάγνωστος συγγραφέας. 

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας καί τις απαντήσεις σας.

Με εκτίμηση, Κυριακή Γανίτη από το blog Vivliovamon

Β.Κ. Εγώ σας ευχαριστώ,για την φιλοξενία.

Διαβάστε την κριτική μου για το βιβλίο εδώ: https://vivliovamon.blogspot.com/2022/05/aztec.html





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ας γνωρίσουμε τον συγγραφέα Γιώργο Ζάννο

Φλόγες στα Κύματα

ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΑΖΙ ΠΛΗΓΩΝΕΙ

Ευχές για Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση!!!

Ας γνωρίσουμε την συγγραφέα Μαρία Κέιτζ